Competitie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Retep

Niet Verified
24 dec 2014
37
39
124
23
Goeie Avond Haunted leden & vooral staff leden,

Afgelopen woensdag kreeg ik in een prive-bericht van een oud, geband, lid van Haunted een bericht. In dit bericht stond het volgende:
"
Hey (Mijn naam),

Ik ga hier niet te veel zeggen, we kennen elkaar ook niet echt goed, maar heb een tijd lang een ban gehad hier (net als zovele goede mods en spelers). maar zou het oprecht leuk vinden als je eens langs kwam, er spelen inmiddels flink wat oud haunted mensen, ook mensen die jij goed kent en mag. Je bent er dan ook meer dan welkom. Adres is (server adres)

Ik denk dat veel mensen je graag even zouden zien daar, maar is natuurlijk up 2 u.
"

Later kwam het bericht dat deze speler compleet geband is van het forum en op de server.
Dit "incident" doet mij nadenken over de toekomst van Haunted en de staff. Als een speler die zelf een servertje heeft en met een paar oude bekenden wilt afspreken, zonder er maar iets van te verdienen (de server heeft geen donatie opties), al wordt gebant, hoe kan je dan ooit weer een community opbouwen die Haunted ooit was?

Er zullen vast meerderen zijn die van mening zijn dat dit "advertising" is en dat het Haunted schaadt. Dit vind ik een argument wat niet sterk kan worden onderbouwt. In dit geval wilde de speler, die zijn/haar server zonder donaties uit eigen zak betaalt, met bekenden spelen. Als de Haunted staff dit servertje van tien a vijftien man max als een dreiging ziet, zou ik toch banger zijn dat IK iets verkeerd doe, inplaats van de competition proberen te verwijderen. Als je een leuke server hebt, waar mensen graag komen, dan hebben ze geen enkele reden om Haunted helemaal te verlaten, hooguit iets minder online te zijn daar.

Ik heb zelfs het server adres uit de quote gehaald, omdat ik vrees voor een ban als ik dat niet doe.

Mijn punt is samengevat dit: voordat je probeert anderen te onderdrukken, zorg dan eerst dat de 'Haunties' op de eerste plaats geen rede hebben om überhaupt niet op Haunted te spelen.

Dit topic is niet bedoelt om Haunted aan te vallen (ik heb immers zelf ongelofelijk veel plezier gehad op Haunted), maar meer als een push in the right direction. Feedback van een bezorgd lid wat heb beste wilt voor iedereen op Haunted en iedereen daar omheen.

Met vriendelijke groet,

Retep.

P.S. ik laat uit privacy redenen namen van mij & de speler waar het op neerkomt weg.

Maaraa

Niet Verified
20 sep 2014
1.146
573
313
29
Bekend. Slotje

Status
Niet open voor verdere reacties.