Hallo allemaal!
Ik ben door mijn opleiding wat minder actief op Minecraft en wat minder aanwezig op Haunted, maar als ik wel online ben valt het me op dat de sfeer soms om te snijden is. Ik zie dat spelers elkaar zonder respect behandelen en constant bezig zijn om de sfeer te verpesten, vaak net binnen de regeltjes. Dit is niet alleen mijn observatie, ook andere spelers en staf spreken mij hier over aan.
Dit is natuurlijk niet hoe het hoort. Haunted is altijd een plek geweest waar de community, vriendschap en gezelligheid op de eerste plaats staan en dat moet niet verloren gaan. Het is naar mijn mening niet een gebrek aan staf of straffen die worden uitgedeeld. Onze banlijst staat dagelijks vol met nieuwe (en bekende) namen. Het zit hem vooral in de manier waarop we met elkaar omgaan binnen de regels.
Wat is toxic gedrag?
Wat jij kan doen om toxic gedrag te stoppen.
We zijn met zijn allen verantwoordelijk voor de sfeer in de community, niet alleen de staf. Als we samen optreden tegen dit soort gedrag is het voor iedereen fijner. Dus wat kan jij doen?
In conclusie: de spelers maken de Haunted community wat het is en jij kan helpen om de sfeer te verbeteren. Als afsluiter wil ik vragen: Hoe ervaren jullie de sfeer op Haunted en hebben jullie ideeën voor meer gezelligheid in de community?
Fijne dag!
Bekijk bijlage 5361
Ik ben door mijn opleiding wat minder actief op Minecraft en wat minder aanwezig op Haunted, maar als ik wel online ben valt het me op dat de sfeer soms om te snijden is. Ik zie dat spelers elkaar zonder respect behandelen en constant bezig zijn om de sfeer te verpesten, vaak net binnen de regeltjes. Dit is niet alleen mijn observatie, ook andere spelers en staf spreken mij hier over aan.
Dit is natuurlijk niet hoe het hoort. Haunted is altijd een plek geweest waar de community, vriendschap en gezelligheid op de eerste plaats staan en dat moet niet verloren gaan. Het is naar mijn mening niet een gebrek aan staf of straffen die worden uitgedeeld. Onze banlijst staat dagelijks vol met nieuwe (en bekende) namen. Het zit hem vooral in de manier waarop we met elkaar omgaan binnen de regels.
Wat is toxic gedrag?
- Negatief zijn over alles en iedereen, vaak ook wanneer iets nieuw of anders is
- Expres mensen irriteren voor je eigen plezier of om er bij te horen
- Mensen uitdagen en uitlokken zodat zij negatief zullen reageren
- Pesten en roddelen
- Schelden en grof taalgebruik zonder enige reden
- Andere overal de schuld van geven
- Je gevoelens niet onder controle hebben en daardoor snel boos of verdrietig zijn
- Jaloezie
- Liegen en oneerlijk zijn
- Geen “nee” kunnen accepteren en doordrammen
- Jezelf beter en belangrijker voelen dan een ander
- Snel een oordeel over een ander hebben
- Je niet kunnen inleven in hoe een ander zich voelt
- Overal een probleem van maken
Niemand is perfect en we doen deze dingen allemaal wel eens maar we moeten opletten dat deze dingen niet normaal worden. Probeer deze voorbeelden te herkennen bij je jezelf en andere. Jullie zijn het visitekaartje van Haunted
Wat jij kan doen om toxic gedrag te stoppen.
We zijn met zijn allen verantwoordelijk voor de sfeer in de community, niet alleen de staf. Als we samen optreden tegen dit soort gedrag is het voor iedereen fijner. Dus wat kan jij doen?
- Probeer bij jezelf na te gaan of je gedrag bijdraagt aan een goede sfeer
- Zeg er iets van wanneer iemand zich toxic gedraagt. Blijf kalm, wees niet aanvallend en laat je niet uitlokken
- Help andere wanneer zij optreden tegen toxic gedrag, samen sta je altijd sterker
- Gebruik het /ignore <speler> command
- Haal een staflid. Ook als er geen regels zijn gebroken kunnen we helpen. Voorkomen is beter dan genezen
- Misschien gek maar.. praat met de storende persoon en vraag waarom hij of zij zich zo gedraagt. Uit ervaring weet ik dat mensen vaak redelijker worden als zij hun situatie uit kunnen leggen.
- Wees vriendelijk en behulpzaam naar je medespelers en de staf
- Verwelkom nieuwelingen en betrek ze bij de community
Natuurlijk werkt dit niet altijd. Er zullen altijd mensen zijn die moedwillig de sfeer willen verzieken. In die gevallen zullen we moeten straffen en de rotte appels uit de community verwijderen.
In conclusie: de spelers maken de Haunted community wat het is en jij kan helpen om de sfeer te verbeteren. Als afsluiter wil ik vragen: Hoe ervaren jullie de sfeer op Haunted en hebben jullie ideeën voor meer gezelligheid in de community?
Fijne dag!
Bekijk bijlage 5361
Last edited by a moderator: