S
serieus
Guest
Hey Haunties!
Datdus vroeg mij wat ik zou veranderen aan de website, qua inhoud. Ik heb vele ideeën, maar niet alleen voor de website. Ik heb te veel ideeën om deze in de shoutbox te bespreken, dus daarom dit topic. Daarnaast kan alles makkelijker terug worden gezien.
Ik heb voor de volgende onderdelen enkele ideeën: website, webshop en de servers. Ik zal van ieder onderdeel apart mijn ideeën met jullie delen om jullie mening te horen, en om samen van The Haunted Network hét grootste MineCraft netwerk van Nederland neer te zetten. Dit kan niet zonder samenwerking van de hele community!
Hier volgen mijn ideeën die ik heb:
Website:
Voor vragen over welk idee dan ook kun je me altijd vragen om meer uitleg, ik zal dit topic altijd in de gaten houden, dus jullie kunnen een snelle reactie verwachten van mij.
Graag hoor ik van mijn mede-Haunties wat jullie van deze ideeën vinden, en ook welke ideeën jullie graag ook willen toevoegen. We gaan er met z'n allen voor zorgen dat Haunted alsmaar beter en beter wordt!
Ik hoop op vele positieve reacties op dit topic. Ik heb hier namelijk veel tijd in gestoken.
- serieus
Datdus vroeg mij wat ik zou veranderen aan de website, qua inhoud. Ik heb vele ideeën, maar niet alleen voor de website. Ik heb te veel ideeën om deze in de shoutbox te bespreken, dus daarom dit topic. Daarnaast kan alles makkelijker terug worden gezien.
Ik heb voor de volgende onderdelen enkele ideeën: website, webshop en de servers. Ik zal van ieder onderdeel apart mijn ideeën met jullie delen om jullie mening te horen, en om samen van The Haunted Network hét grootste MineCraft netwerk van Nederland neer te zetten. Dit kan niet zonder samenwerking van de hele community!
Hier volgen mijn ideeën die ik heb:
Website:
- Een beter zoekfunctie naar medemembers. Op dit moment is het nogal omslachtig om een member van het forum op te zoeken. Je moet een best groot aantal stappen ondernemen voordat je iemand vind, terwijl dit véél makkelijk kan. Denk hierbij aan suggesties tijdens het typen van de naam van iemand (indien dit binnen de mogelijkheden van XenForo valt). Hierdoor zal je waarschijnlijk veel meer connecties binnen de website kunnen maken als dat nu "praktisch" mogelijk is.
- Een aparte "Galerij" waar iedere member afbeeldingen kan plaatsen in overzichtelijke categorieën. Op dit moment is het zeer vervelend als je ooit ergens dé afbeelding bent tegengekomen, en je wil deze perse aan je vrienden of vriendinnen laten zien. Een galerij maakt dit véél makkelijker. Waardoor? Iedereen hoeft nu alleen nog maar op een categorie te klikken, en komt direct bij de juiste foto's. Indien nodig kan iedereen een eigen album aanmaken voor zijn of haar afbeeldingen in de juiste categorie.
- Een gedeeltelijke herindeling van de forum categorieën. Dit voor beter overzicht en minder vragen over waar iets hoort. Hieronder volgt een suggestie van indeling zoals ik het zou indelen:
- Haunted algemeen en informatie
- Nieuws (hier wordt het gewoonlijke nieuws gepost)
- Tutorials (hier kan iedereen zijn of haar eigen gemaakte tutorial gepost worden)
- Sollicitaties (alle sollicitaties zoals ze er nu ook staan)
- Haunted social community
- Stel jezelf voor (hier kan iedereen zich zelf voorstellen)
- YouTube (hier kan iedereen over YouTube onderwerpen discussiëren)
- Give-aways (iedereen kan hier een give-away actie houden, ik geef zo nu en dan een rank weg, en als het hier aangekondigd kan worden bereik je een grotere hoeveelheid spelers)
- Verzoeken en polls (peilingen)
- Ideeën (hier kan iedereen zijn of haar ideeën met anderen delen)
- Het vragen hoekje (hier kan iedereen zijn of haar vragen posten)
- Haunted projecten
- Projecten servers (hier post iedereen zijn of haar eigen projecten om te laten zien)
- Projecten bouwteam (hier posten bouwteam leden "previews" van hun werk)
- Haunted servers (apart onderverdeelt als je op de hoofdcategorie klikt)
- Algemeen en overig (hier komen topics die betrekking hebben op meerdere servers)
- Survival (hier komen topics met betrekking tot de survival servers)
- Vanilla (hier komen topics met betrekking tot de vanilla server)
- Creative (hier komen topics met betrekking tot de creative server)
- SkyBlock (hier komen topics met betrekking tot de skyblock server)
- KitPVP en PVPWars (hier komen topics met betrekking tot de kitpvp- en pvpwars servers)
- Factions (hier komen topics met betrekking tot de factions server
- Prison en Miners (hier komen topics met betrekking tot de prison- en miners servers)
- SkyWars en Mega Skywars (hier komen topics met betrekking tot de skywars- en mega skywars servers)
- Mixed (hier komen topics met betrekking tot de mixed server)
- Arcade games (hier komen topics met de "spel" servers, denkend aan hungergames, paintball en dergelijke)
- Haunted algemeen en informatie
- Een aparte "website" waar de support wordt gegeven. Hierbij denk ik aan een webpagina waarop een ticket plug-in is geïnstalleerd. Een ticket plug-in houdt in dat je een onderwerp start zoals op het forum, maar dan op een veel overzichtelijkere manier als dat dat nu gaat op het forum. Met zo'n plug-in is het voor de staff veel makkelijker om alle vragen en reports op 1 plek te hebben (filteren op categorie bijvoorbeeld, maar wel alles bij elkaar), denk dan ook aan het sneller kunnen behandelen van jouw probleem. Iedereen van The Haunted Network heeft hier baat bij. De categorieën die hierin verwerkt kunnen worden zijn de volgende (graag meerdere ideeën van jullie, ik heb iets achter de hand over dit onderwerp):
- Unban- en unmute aanvragen
- Bugg reports
- Hack en cheat reports
- Chat reports
- Webshop problemen
- Rank niet ontvangen op één of meerdere servers
- Klachten
- Claimverwijdering aanvragen
- Claimovername aanvragen
- Claimbehoud aanvragen (bij langdurige afwezigheid)
- Problemen met SkyBlock island
- Verder vind ik dat alle informatieve onderdelen naar de Haunted Wiki verplaatst kunnen worden. Nu staan er categorieën in het forum waar maar bijvoorbeeld 5 onderdelen in zijn verwerkt. Denk aan bijvoorbeeld de rankinformatie. Deze kan netjes en overzichtelijk in de Haunted Wiki verwerkt worden.
- Skycoins in de webshop verkopen voor de SkyBlock server (in de toekomst voor iedere server aparte economy). Er zijn altijd spelers die graag wat extra skycoins willen en hier wat extra's voor willen betalen. Dit helpt de server en een extra "product" aan de webshop toevoegen kost niks.
- De "Recente Donaties" widget aanpassen naar alleen de zichtbaarheid van laatste donaties, en niet waarvoor is gedoneerd. Ikzelf vind dit toch enige privacy die sommigen willen hebben omtrent het gene dat hij of zij doneert in de webshop.
- Het thema van de webshop meer synchroon stellen met de website. Nu zit er oranje in het thema van de webshop. Dit valt naast het "gevoel" dat je krijgt bij de website.
- Bij "Rank Upgrades" kun je je rank upgraden. Wat mij is opgevallen, een rank upgrade kost in verhouding meer als het verschil van ranks bij de categorie "Ranks". Is dit bewust zo gedaan, of zijn ooit de prijzen aangepast?
- De "Algemene Voorwaarden" missen op dit moment. Deze zijn qua bescherming van The Haunted Community nodig. Op dit moment is de algemene voorwaarden pagina leeg.
- Een andere shop plug-in. De huidige shop plug-in houdt er nogal van om lagg te veroorzaken. Mijn advies hierbij is het gebruik maken van de plug-in genaamd "ChestShop". Deze plug-in is makkelijker in gebruik en zorgt voor veel minder lagg. Signs zijn met deze plug-in zeer makkelijk te maken, en je kunt niemand belazeren aangezien er verplicht op de sign moet staan wel item in de chest zit (Item-ID).
- Een plug-in die er voor zorgt dat iedere speler automatisch zijn of haar zin begint met een hoofdletter. Het is misschien iets kleins, maar ik ben nogal erg gesteld op juiste interpunctie en het juiste gebruik van hoofdletters (op z'n minst de eerste zin).
- De command /seen zou handig zijn om te kunnen gebruiken. Nu wordt er redelijk vaak gevraagd of iemand weet wanneer een speler voor het laatst online is geweest. Met deze command hoeft niemand dat meer te vragen, maar kan hij of zij meteen zien hoelang iemand offline of online is.
Voor vragen over welk idee dan ook kun je me altijd vragen om meer uitleg, ik zal dit topic altijd in de gaten houden, dus jullie kunnen een snelle reactie verwachten van mij.
Graag hoor ik van mijn mede-Haunties wat jullie van deze ideeën vinden, en ook welke ideeën jullie graag ook willen toevoegen. We gaan er met z'n allen voor zorgen dat Haunted alsmaar beter en beter wordt!
Ik hoop op vele positieve reacties op dit topic. Ik heb hier namelijk veel tijd in gestoken.
- serieus
Last edited by a moderator: