Geweigerd Forum unban cheqpointx

Status
Niet open voor verdere reacties.

Badmutsjes

Niet Verified
28 nov 2015
5
0
15
46
Ik ben trouwes Cheqpointx (Charlie)

Beste (oud collega) mods,

Op 25 november heb ik onderstaande mail naar haunted gestuurd naar aanleiding van een ban van het forum. Ik ga er maar even vanuit dat @remymine het te druk heeft met zn verhuizing naar Rotterdam en daarom nog geen tijd heeft gehad hiernaar te kijken. @Kogetsoo had ik een mail gestuurd met min of meer dezelfde strekking, maar die reageert verder niet. Vandaar dat ik even dit account heb gemaakt zodat ik gewoon netjes een report in kan dienen, ik ga dit account verder nergens anders voor gebruiken, maar zou een volwassen dialoog wel even op prijs stellen.

Ik snap namelijk oprecht niet waarom het nodig was dat de dingen op deze manier zijn gelopen, als ik als dienstverlener op deze manier met mijn klanten om zou gaan zou ik geen cent verdienen. Zelf denk ik niet dat met een aantal van jullie de relatie ooit weer normaal gaat worden, die behoefte heb ik ook totaal niet meer.

Echter, een ander deel van de spelers en een aantal van de mods hier mag ik wel en wil ik graag in contact mee blijven via het Forum. Vandaar dat ik jullie bij deze verzoek om dit in behandeling te nemen.

Om het simpel en praktisch te houden stel ik het volgende voor om tot een oplossing te komen:
  • De forumban op Checkpointx wordt ongedaan gemaakt
  • Het teruggeven van de prismarine farm waar ik vele vele uren in survival mode aan gewerkt heb sinds juni (is nu een admin claim waar ik geen trust heb). Ik zal daarbij de farms voor andere spelers gesloten houden.
  • In de nieuwe hub van Haunted 2.0 wordt tevens een sign geplaatst bij het logo met de tekst "Gebouwd door Cheqpointx". Dit bouwwerk verwijderen van Hub 2.0 is natuurlijk ook prima.
  • De rest van de bouwwerken waar ik maanden in survival aan heb gewerkt laten jullie verder met rust en worden ook niet (zonder overleg) gebruikt op andere plekken.
in ruil hiervoor zal ik me verder niet meer mengen in de nog steeds doorgaande discussie over het logo, rechten die mensen hebben op bouwwerken en wat jullie daarover vertellen tegen de forum leden of dat jullie als gevolg hiervan even snel de algemene voorwaarden hebben aangepast. Ook zal ik verder geen provocerende teksten op het forum zetten.

In het kort: laat mij en mn bouwwerken met rust dan doe ik verder hetzelfde.

Een snelle eerlijke oplossing van deze vervelende situatie is beter voor iedereen, ik hoop dat jullie dat ook inzien.

Onderstaand de mail die ik aan support@hauntedmc.nl en remy zn hotmail heb gestuurd:
============================================================================
Beste Haunted,

Gisteren hebben jullie mij zonder enige tekst en uitleg een forum ban gegeven. Ik ga er gemakshalve maar even van uit dat dit is omdat ik in een thread over de nieuwe beta server mensen wees op hun juridische rechten. Ik snap dat jullie wellicht liever niet hebben dat de vaak jeugdige spelers hier van op de hoogte zijn, maar om mij daar nu een forum ban voor te geven lijkt me ook wat overdreven, zeker gezien mijn historie bij haunted als mod en de goede communicatie die ik met de meeste van de staff had.

Om even het geheugen daarbij op te frissen, de aanloop tot dit alles:

1) Zonder enige communicatie een warp intrekken waar ik hard voor gewerkt heb
2) Zonder communicatie of waarschuwing mijn claim afnemen en een admin claim maken van het bouwwerk waar ik maanden in survival mode aan gewerkt heb,
3) het weigeren van mn verzoek om dan mijn volledig in survival mode zelfgemaakte bouwwerk weg te halen
4) Zonder communicatie/geven van erkenning het weer opgraven van alles door een build van mij te hergebruiken
5) Zonder enige waarschuwing of communicatie bannen van het forum.

Nu lijkt dit alles te escaleren, maar tijdens de voor mij zwaarste punten (1 en 2) heb ik me redelijk netjes gedragen en zelfs spelers die dreigden te stoppen aangemoedigd om toch te blijven. Ik snap niet waar dit mis gaat, ik ben voor jullie vrij makkelijk benaderbaar (mail, skype, telefoon, etc), waar komt dit allemaal vandaan?

Dus met dit alles in het achterhoofd vraag ik jullie vriendelijk de forum ban weer te verwijderen en voortaan gewoon te communiceren, dat had veel drama kunnen voorkomen en kan het nog steeds.

gr.

Charlie (Cheqpointx)

@whitch @Doc_Brano @Datdus @razerforever @Mara @biba30 @Oerbeer @proost_craft @Walking_Fridge @dauwdruppel
@Bliksem79
(Ik zal nog wel wat mensen vergeten zijn, excuses daarvoor, maar heb ook niet alle namen meer scherp)

Last edited by a moderator:

Leanaci

Niet Verified
18 sep 2013
421
76
184
Zweden
Ik had in de eerste instantie de warp weggehaald vanwege een ruzie tussen spelers and afk misbruik. Ik had daar met Datdus over gesproken en had jou daar idd over moeten informeren maar RL kwam ertussen en ik ben het vergeten.
Het was niet mijn (persoonlijke) bedoeling dat dat hele gebied werd geclaimd ik had eerder wat aanpassingen in gedachten zodat mesen niet gewoon afk gaan staan om spulletjes te ontvangen op een Survival server.

Rest tja kan ik weinig over zeggen aangezien ik zelf niet 100% weet wie wat heeft gedaan nadat ik die warp had verwijderd.

• Like
Reactions: Badmutsjes

Badmutsjes

Niet Verified
28 nov 2015
5
0
15
46
Dank voor je openheid en reactie Leanaci, gaat mij ook niet om naming en shaming, ik merk alleen (ook aan mezelf) dat dit niet zomaar over gaat, daarvoor heb ik gewoon teveel tijd in al die builds gestopt.

Wat ik nu wil is deze escalatie spiraal doorbreken en hoop dat hier een stabiele situatie uit kan komen waar iedereen goed mee kan leven. Ben bang dat dit anders vrij hard en snel gaat escaleren en dat zou jammer zijn want volgens mij is dat echt niet nodig.

Zou het ook op prijs stellen als we dit snel konden afronden, van uitstellen wordt deze situatie echt niet beter, voor niemand..

PS. Had destijds overigens ook graag meegewerkt aan je plan de boel iets te verbouwen, ik heb dergelijke aanpassingen ook al eerder gedaan nav verzoeken van Doc al veel eerder.

Laatste update:

Badmutsjes

Niet Verified
28 nov 2015
5
0
15
46
Ik ben niet iemand die goed tegen lang wachten kan, dit is nu bijna een week geleden gebeurt. Ik heb ondanks alles wederom een vrij serieuze en oprechte poging gedaan om dit netjes en fair op te lossen. Maar begin de houding en onwil ook redelijk zat te worden. Ik zou het erg op prijs stellen als ik op dit vrij simpele verzoek een antwoord krijg van @remymine of @Kogetsoo.

Als ik morgen (woensdag) einde dag nog niks heb gehoord ga ik er van uit dat ook dit in mijn ogen niet onredelijke verzoek wordt afgewezen en gaan we een ander traject in en daar gaat echt niemand vrolijk van worden.

gr. Cheqpointx

K

Kogetsoo

Guest
Ik kan hier kort over zijn:

De maatregelen die na de status van jouw warp zijn genomen waren zeer ad hoc en we hebben dan ook gezegd dat de communicatie anders had gemoeten. Remy en ik waren hier niet van op de hoogte en hadden dan ook zeker anders gehandeld.

We hebben de build bewaard om jouw harde werk in stand te houden. Wel is het onklaar gemaakt, omdat het in strijd is met onze regels en de speelervaring van spelers negatief beïnvloedt.

Wat mij betreft is het geen probleem om je hier weer trust te geven. Andere claims zullen moeten worden aangepast als dit in strijd is met de regels en wij zullen je hier dan ook over informeren.

Wat betreft de sign, dat zullen wij niet doen. Wij hebben het recht om ons logo te gebruiken en niet jijzelf. Tezijnertijd zullen we de creatie wijzigen, ook al zijn wij hier niet toe verplicht. Wanneer dat zal zijn ga ik geen uitsluitsel over geven.

Je forumban zal hierbij opgeheven worden, onder de voorwaarde dat dit onderwerp of een vergelijkbare discussie niet meer op het forum gedeeld zal worden. Doe je dat wel, zal de volgende ban permanent zijn, zonder waarschuwing.

Als je refereert naar juridische stappen, vind ik dat jammer. Wij handelen in het belang van Haunted en de sfeer die heerst bij de spelers. Ondanks de matige communicatie na het behandelen van je warp hebben wij hiernaar gehandeld.

Hierbij is de topic gesloten en verdere discussie zal verwijderd worden.

Groeten,
Koge

@remymine

Status
Niet open voor verdere reacties.