Hcf (hardcore factions)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart

Supreme
Bartyh
Bartyh ✔
Supreme
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
Hey,

Niet iedereen zal het weten maar ik heb ondertussen al zo'n 7 a 8 Maps HCF gespeeld, en het zou me heel leuk lijken als dit ook op Haunted komt, beginnend na de grote 'reorganisatie' van het staffteam.

Voor de mensen die niet weten wat HCF is, zal ik het even uitleggen:

HCF is een pvp gamemode waarbij je een faction hebt, met limieten, denk hierbij aan bijvoorbeeld maximaal 5 man, 1 ally. Nu zullen jullie denken, maar dit is toch gewoon factions? Dan heb je het mis, Factions en HCF zijn 2 hele verschillende dingen. Je hebt bij HCF geen warps, geen homes, geen tp, geen /kits, geen /spawn, je moet zelf naar dingen toelopen. Ook heb je bij HCF verschillende kits, de 'mapkit' geeft aan welke enchantments er zijn.

Dus, S2 P2 mapkit betekent Maximaal protection 2, sharpness 2 en vaak hebben ze ook sommige potions aan/uit-gezet.

Ook heb je verschillende kits:
-Diamond
-Bard
-Archer

-Diamond: Is een kit met Diamond armor + Diamond sword.
-Bard: bard kan effects geven aan zijn factionleden, als je bijvoorbeeld sugar in je hand neemt krijgt je team Speed 2 etc.
-Archer: leather armor, je krijgt instant speed 3, en resistance 2. Wanneer je iemand met de bow hit is hij 'Archer tagged' en zal hij meer damage nemen als mensen hem hitten.

Ook heb je KOTHS: dan moet je voor een bepaalde tijd op een platform staan en krijg je een KOTH key als je de volle tijd erop staat, die kan je dan inleveren bij een KOTH crate at spawn.

Verder kan je als server nog leuke toevoegingen doen, denk aan (Niet te OP) keys, custom enchants.
Dit alles zou dan het leukste zijn in 1.7.10..

Hopelijk vinden de staffleden dit een leuk idee voor een nieuwe gamemode :), en misschien kan het na de reorganisatie in werkelijkheid worden gebracht.

Mvg,
Bob

Bart

Supreme
Bartyh
Bartyh ✔
Supreme
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
Ohja, nog even over de factions, en land claimen:

Je werkt niet met ''powers'', maar je kan een claim maken met geld, dit geld verdien je door blocks die je hebt gemined te verkopen bij de shop op spawn. Je gebied kan nooit worden overgeclaimd, wel kan het raidable worden, en kan iedereen dingen in je claim slopen/opennen/plaatsen. Maar, nu zullen jullie je afvragen wanneer je raidable bent, het is eigenlijk best simpel.

Stel voor ik zit met mijn eentje in een faction, mijn DTR (Deaths till raidable) Is 1.5, ik kan nu 1x doodgaan zonder raidable te worden, mijn DTR word 0.5. ga ik in het 1e uur nadat ik voor de 1e keer dood ben gegaan nog een keer dood, word mijn DTR -0.5, ik ben nu raidable.

De DTR moet je dus goed instellen, zodat iedereen een eerlijke kans heeft van raidable gaan/niet raidable gaan.

EenMens

Niet Verified
3 mei 2017
6
7
70
Ohja, nog even over de factions, en land claimen:

Je werkt niet met ''powers'', maar je kan een claim maken met geld, dit geld verdien je door blocks die je hebt gemined te verkopen bij de shop op spawn. Je gebied kan nooit worden overgeclaimd, wel kan het raidable worden, en kan iedereen dingen in je claim slopen/opennen/plaatsen. Maar, nu zullen jullie je afvragen wanneer je raidable bent, het is eigenlijk best simpel.

Stel voor ik zit met mijn eentje in een faction, mijn DTR (Deaths till raidable) Is 1.5, ik kan nu 1x doodgaan zonder raidable te worden, mijn DTR word 0.5. ga ik in het 1e uur nadat ik voor de 1e keer dood ben gegaan nog een keer dood, word mijn DTR -0.5, ik ben nu raidable.

De DTR moet je dus goed instellen, zodat iedereen een eerlijke kans heeft van raidable gaan/niet raidable gaan.
Wrm ben je demoted?

blocky

Supreme
blocky12
blocky12 ✔
Supreme
5 apr 2015
469
191
262
Over pvp gesproken, ik snap dat 1.8 pvp het meest geliefd is maar een 1.9 pvp optie ernaast zou ook mooi zijn. Nu ga ik en nog wel meer mensen bijv naar cube voor 1.9 pvp dus als het ook op haunted werd ondersteund zou ik dat op prijs stellen. En misschien trekt het nog nieuwe spelers

Laatste update:

DarknessWolf14

Niet Verified
9 dec 2016
78
12
127
Over pvp gesproken, ik snap dat 1.8 pvp het meest geliefd is maar een 1.9 pvp optie ernaast zou ook mooi zijn. Nu ga ik en nog wel meer mensen bijv naar cube voor 1.9 pvp dus als het ook op haunted werd ondersteund zou ik dat op prijs stellen. En misschien trekt het nog nieuwe spelers
Officieel is het een echte 1.7 gamemode ;)

The_GloriousWolf

Supreme
Opper_Druif
Opper_Druif ✔
Supreme
11 jul 2015
542
52
259
De Onderwereld
Dit is eigenlijk een goed idee! Misschien komen er zo ook meer mensen spelen omdat ze dit nieuw idee leuk vinden! (Ik ben btw bezig met reclame voor haunted)

Kleinesmurfy

Niet Verified
3 feb 2015
126
67
157
32
'S-Hertogenbosch
Dit is eigenlijk een goed idee! Misschien komen er zo ook meer mensen spelen omdat ze dit nieuw idee leuk vinden! (Ik ben btw bezig met reclame voor haunted)

Pas op met reclame maken, servers waarderen het niet zo als men reclame maakt voor andere servers. Als wij dat gaan doen daat men het ook terugdoen, en dat is niet gewenst.

artho

Niet Verified
31 okt 2014
986
189
244
3 dingetjes

.Er is een grote kans dat haunted heel toxic zal worden omdat iedereen dan L gaat spammen als iemand verliest... (je snapt wel wat ik bedoel)
.hcf is een gamemode waarbij het pvp-niveau redelijk hoog ligt. als je de pvp'ers van haunted gaat vergelijken met de pvp'ers van bv: minehq of arcane, dan ga je zien dat er een heel groot verschil is.
3.je hebt veel spelers nodig om een hcf-server goed te laten werken en ik denk dat haunted hiervoor niet genoeg spelers heeft

een lange tijd geleden heb ik iets voorgesteld op een andere server, een mengeling van kitpvp en hcf.
lees het even en misschien kunnen we hier iets mee doen. (lees m'n post hieronder)

mvg

artho

Niet Verified
31 okt 2014
986
189
244
(let niet op de kits enzo, ik heb het gewoon gekopieerd van de website)

Ik wil KITPVP!

Inderdaad, zo noem ik het project!
Wat houd het project in? Simpel, een toffe gamemode, KitPvP.

Als je even naar onder scrolt bij de suggesties, zie je dat dit al eens aangevraagd is, maar nog niet zo gedetailleerd. Ik waarschuw jullie, dit wordt een heel lange uitleg, maar goed.

Eerst en vooral : dit is maar een voorstel!

Ik noem het project :’Ik wil KITPVP’. Origineel, toch?
Anyways, het wordt een soup server met een toffe map om op te pvp’n.
Natuurlijk zullen er ook ranks zijn. We zullen ook met levels werken en met verschillende kits.

De map : Ik stel voor om zelf een map te bouwen. Een niet zo heel grote map met plekken waar je elkaar kan voiden. We kunnen de map in een bepaald thema/biome maken. (VB: mijn plot op prison /plot h artho8) Hoe mooier de map, hoe toffer KitPvP zal zijn!

De kits : Ik heb zelf al de kits verzonnen die gelijk opgaan. De kits die hier staan, horen ook bij de map die ik wil bouwen.

- Fighter ( Geen rank nodig )
.Sharpness I diamond sword
.Protection I full chain
.Soups

- Archer ( Geen rank nodig )
.Sharpness I gold sword
.Protection I full gold
.Power III , Infinity I bow ( 1 arrow )
.Soups

- Jumper ( Geen rank nodig )
.Sharpness I daimond axe
.Protection I full iron
.Jump boost II (***)
.Soups

- Speedy ( Vanaf rank Warrior )
.Sharpness I iron sword
.Protection I full chain
.Speed II (***)
.Soups

- Voider ( Vanaf rank Knight )
.Sharpness II , Knockback I wooden sword
.Protection II lether armour ( Groene/blauwe kleur )
.Speed I (***)
.Soups

- Tank ( Vanaf rank Elite )
.Sharpness I stone sword
.Protection I full daimond
.Slowness I (***)
.Soups

Zoals je ziet heb ik nagedacht over de kits. Alles past bij elkaar,iedere kit heeft een vijand.

Coins : Natuurlijk zijn er ook coins. Hoe kan je coins verdienen? Simpel. Door mensen te killen. Per kill krijg je 3 coins. Maar wat ben je nu eenmaal met coins?

- Je kan team maken. Teams maken kost geld (1500coins). /Team leg ik later uit.
- Crates. Wat bedoel ik met crates? /crate open geeft je de kans om een nametag te winnen. (Een grappig tekstje dat bij je naam staat) Je kan er ook meer coins uit verdienen of juist minder.

Teams : Je kan teams maken op de KitPvP server met /team create. Je kan ook /team chat en /team list. Een team kan maximaal 4 spelers bevatten. Maar waarom zou je in een team willen zitten? Voor koth’s.

Koth’s : Voor de mensen die niet weten wat een koth is : een koth is een evenement waarbij je met je team voor een bepaald aantal minuten/seconden in een vierkantje moet blijven staan. De andere teams moeten proberen om jouw team van die koth te slaan. Als het team toch blijft staan, dan krijgt dat team een prijs. Wat voor een prijs? krijgt ieder teamlid 500coins + 3 crates.

Natuurlijk komen er basic dingen bij zoals chat kleuren, nicknames…
Dit was een wat kortere uitleg van mijn idee. De grotere uitleg zal wel komen als dit project goedgekeurd is.

Mvg. Arthur (aka artho8)

Bart

Supreme
Bartyh
Bartyh ✔
Supreme
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
Leuk idee, maar ik wou eigenlijk een echte HCF server, we zullen even bekend moeten worden, maar als wij de 2e Nederlandse server zijn met HCF zullen er echt wel mensen komen

5XI

Niet Verified
28 feb 2017
87
13
132
22
Nederland
.hcf is een gamemode waarbij het pvp-niveau redelijk hoog ligt. als je de pvp'ers van haunted gaat vergelijken met de pvp'ers van bv: minehq of arcane, dan ga je zien dat er een heel groot verschil is.
PvP is voor mij geen probleem. Ik haal legit 12 CPS. Ook ben ik bezig met strafe en w-tap technieken. (Zoek maar op als je niet weet wat deze termen betekenen). Nouja, nu weer even on-topic. Hcf lijkt me zeker een goede update voor Haunted. Maar het heeft ook zijn nadelen. Zoals er al eerder vermeld is kunnen er mensen toxic worden. Met "Ez" of "L" wat best wel kleinerend overkomt. Ook verwacht ik dat mensen die Mixed of andere gamemodes met weinig spelers spelen, ook naar HCF gaan waardoor sommige gamemodes geen spelers meer hebben.
Mvg,
Mika

artho

Niet Verified
31 okt 2014
986
189
244
Leuk idee, maar ik wou eigenlijk een echte HCF server, we zullen even bekend moeten worden, maar als wij de 2e Nederlandse server zijn met HCF zullen er echt wel mensen komen
Ik ken meerdere Nederlandse servers die al HCF hebben dus we zullen zeker niet de 2e zijn.

VFF

Supreme
Subwayss
Subwayss ✔
Supreme
22 jul 2016
11
2
54
21
We kunnen ook met een paar haunties samen HCF spelen op arcane ofzo?
Dat is ook een idee, ik ben het ook eens dat al er hcf op haunted komt, maar weinig goede mensen zullen zijn niet dan spelen,
Maar hcf op haunted kan altijd wel een ding worden, trouwens ddg heeft toch ook hcf? En daar gaat het vgm ook goed(weet niet hoeveel spelers ze krijgen op de hele server)
Maar ik vind hcf een leuk idee

Bart

Supreme
Bartyh
Bartyh ✔
Supreme
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
Dat is ook een idee, ik ben het ook eens dat al er hcf op haunted komt, maar weinig goede mensen zullen zijn niet dan spelen,
Maar hcf op haunted kan altijd wel een ding worden, trouwens ddg heeft toch ook hcf? En daar gaat het vgm ook goed(weet niet hoeveel spelers ze krijgen op de hele server)

Je moet niet DDG met HN vergelijken, DDG heeft meerdere kanalen die HCF video's maken, wij zijn niet zo bekend op YT

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.727
1.826
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Beste,

We zijn op dit moment bezig met plannen voor een factions reset. HCF zou er dan eventueel naast kunnen draaien mocht hier veel animo naar zijn.

Ik heb een verzoekje voor je; Kun je in het factions forumdeel een topic maken met een nog verdere uitwerking hoe de gamemode eruit moet zien met een poll erbij waarop mensen kunnen stemmen of deze gamemode op Haunted moet komen?
@iBob63

DarknessWolf14

Niet Verified
9 dec 2016
78
12
127
Maar dat dan aan de speler die niet zo goed is om beter te worden door het te spelen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.