Iron golem farm

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Checkpointx

Guest
Volgende projectje wordt een iron golem farm, ik heb de villager cages ook al en zag dat ze zojuist zijn begonnen met breeden :p

endless iron, here i come!

adlxde.png

b7x9fn.png

DannyPX

Niet Verified
23 feb 2015
49
42
149
Haha, mooi gedaan. Je kan misschien zelfs de iron verkopen aan spelers XD

C

Checkpointx

Guest
Ja ga ik ook doen, als ie een beetje loopt ga ik zorgen voor goed betaalbaar ijzer op de server :)

DannyPX

Niet Verified
23 feb 2015
49
42
149
Ja ga ik ook doen, als ie een beetje loopt ga ik zorgen voor goed betaalbaar ijzer op de server :)
Vraagje, is het op Medieval?
En zo anders kan ik je misschien helpen met het opvrolijken van de farm. Ben namelijk ook een goede builder

Laatste update:
C

Checkpointx

Guest
Vraagje, is het op Medieval?
En zo anders kan ik je misschien helpen met het opvrolijken van de farm. Ben namelijk ook een goede builder

Ja, hij is op Medieval, opleuken van de farm ben ik erg voorzichtig mee, deze farm luistert heeeeeel erg nauw. Ik ga er zelf ook nog wel wat mee aan de slag, maar zal niet veel zijn, dit is vooral een functionele farm.

DannyPX

Niet Verified
23 feb 2015
49
42
149
Ja, hij is op Medieval, opleuken van de farm ben ik erg voorzichtig mee, deze farm luistert heeeeeel erg nauw. Ik ga er zelf ook nog wel wat mee aan de slag, maar zal niet veel zijn, dit is vooral een functionele farm.
Ik kom wel een kijkje nemen

C

Checkpointx

Guest
De eerste Golem was ook al gespawned, nu nog ff het aantal villagers opvoeren en kill zone maken en het wordt collecten :D

Beetje van de techniek voor de geinteresserden...
-Per 15 villagers spawnt er een golem, dus je moet 15, 30, 45 of 60 villagers hebben in je cages
- Golems spawnen in een gebied van 16 x 16 x 6 bloks in het absolute midden van een village.
- Het midden wordt bepaald door de deuren. Dus je moet aan alle 4 de kanten van je 16x16 vlak evenveel deuren hebben
- Je hebt 2 of 4 villager cages nodig op de hoeken van het 16x16 vlak (bij 2 cages in een diagonal)
- Omdat de Golems ook in een 6 hoog gebied spawnen (en zelf maar 3 nodig hebben) kun je ook 2 lagen maken
- Als je een 2e lag erboven wil maken dan moeten er minimal 70 blokken tussen zitten (tenzij je ingewikkelde dingen doet)
- Het helpt ook om hem boven de wolken te bouwen, anders storen mobs die onder de grond spawnen.

Laat het weten of kom eens kijken als je vragen hebt :D

DannyPX

Niet Verified
23 feb 2015
49
42
149
Checkpointx Ik wil een kijkje gaan nemen, alleen ik weet niet waar het is :3

C

Checkpointx

Guest
Checkpointx Ik wil een kijkje gaan nemen, alleen ik weet niet waar het is :3

De coordinaten kun je in de screenshots zien en zijn -335, 140, 2015

Of /tpa gewoon ff naar me (Cheqpointx) als ik online ben.

Je moet door mn basis om naar boven te komen als je niet kan vliegen, alles is gewoon open en je kan gewoon zo doorlopen.

C

Checkpointx

Guest
FF kleine update, ik kon niet voorkomen dat de villages zijn gemerged, dus het ding telt maar als 1 village, neemt niet weg dat hij al zo'n 6 stacks iron voor me heeft gemaakt. Hij doet het al als je in een aangrenzend chunk bent , dus ik weet wel waar mij nieuwe bouwprojectjes gaan komen :p

• Like
Reactions: DannyPX
Status
Niet open voor verdere reacties.