Item sorter

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Checkpointx

Guest
Ik ben bezig om een flinke item sorter te bouwen. Dan hoef ik straks al mn spul gewoon in 1 chest te gooien en hij sorteert alles zodat het weer snel terug te vinden is. hij sorteert nu denk ik zon 80 items :D

Dit is de ene helft :)
2akh07b.png

Zijn er mensen die een all item sorter hebben gemaakt? denk niet dat ik zover ga, maar wie weet :D

C

Checkpointx

Guest
Voor de liefhebbers is dit het redstone erachter...

Per te sorteren item heb je nodig:
-1 comperator,
-1 repeater
-1 redstone torch
-2 stukjes redstone
-3 hoppers.

Dit is het meest compacte ontwerp dat ik ken, maar je hebt toch nog 4 blokken achter iedere chest nodig

35jctq9.png

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.727
1.826
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Nice! Zeer compact idd.
Ik weet nog vroeger toen er geen hoppers waren moesten we die dingen met water stroompjes en minecarts (en redstone ofc) doen :') Wat een gezeik was dat :P

C

Checkpointx

Guest
Je zou op zich die bovenste rij hoppers ook kunnen vervangen door een water stroompje, dan kost het je een hopper minder, maar ik ben altijd een beetje bang dat items dan ergens vast komen te zitten of despawnen als ik te snel uitlog.

LFplayer

Niet Verified
4 dec 2013
115
63
214
26
België
Leuk! Maar... Ik ken nog een compactere versie: Met veel minder chests!

jan28

Niet Verified
28 sep 2014
876
103
224
23
Belgie
Voor de liefhebbers is dit het redstone erachter...

Per te sorteren item heb je nodig:
-1 comperator,
-1 repeater
-1 redstone torch
-2 stukjes redstone
-3 hoppers.

Dit is het meest compacte ontwerp dat ik ken, maar je hebt toch nog 4 blokken achter iedere chest nodig

35jctq9.png
van waar heb je dat dit zier er (redelijk simpel uit) niet zo alles in elkaar waar je niks in ziet

C

Checkpointx

Guest
van waar heb je dat dit zier er (redelijk simpel uit) niet zo alles in elkaar waar je niks in ziet

De truc is dat je met de comperator een stroompje uit een van de hoppers laat gaan, dit gaat precies 1 blok ver als er 22 items in de hopper zitten, als er 23 in zitten gaat het stroompje 2 blokjes en activeert hij de redstone torch en laat hij een item in de chest.

Er zijn zat videos op youtube van deze item sorter, kijk daar es, dan wordt het duidelijker

jan28

Niet Verified
28 sep 2014
876
103
224
23
Belgie
De truc is dat je met de comperator een stroompje uit een van de hoppers laat gaan, dit gaat precies 1 blok ver als er 22 items in de hopper zitten, als er 23 in zitten gaat het stroompje 2 blokjes en activeert hij de redstone torch en laat hij een item in de chest.

Er zijn zat videos op youtube van deze item sorter, kijk daar es, dan wordt het duidelijker
ok
thx

C

Checkpointx

Guest
Leuk! Maar... Ik ken nog een compactere versie: Met veel minder chests!

Interessant ontwerp, hij is niet geschikt voor dingen met een hoog volume omdat je ook steeds op ieder vrij slot 1 item in de chest moet doen en das irritant. Maar voor waardevol spul als diamant enzo is het weer wel handig, dan kun je ook meerdere items in 1 chest sorteren, wat nu niet kan.

Ik zal hem in het weekend eens bouwen en een beetje experimenteren, thanx!

C

Checkpointx

Guest
Zit nog even hardop te denken, ik denk dat ik het ga combineren, ik hou gewoon mijn mass item sorter, daar zit een flow van items in, die lus ik in de sorter van @Lplayer voor het waardevolle spul en dat gaat weer door in een soort mass overflow bak waar de rest van de zooi in valt.

In het ontwerp van LFplayer zit ook een item elevator, maar dat heb ik niet nodig, dus hij kan dan waarschijnlijk nog compacter.

nogmaals thanx man!

Bliksem79

Supreme
Bliksem79
Bliksem79 ✔
Supreme
19 sep 2013
250
30
187
Ik heb er een voor zo'n 70 verschillende item wat een werk was dat

Status