Geen Bug Limiet schapen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CheLynn

Niet Verified
20 mrt 2015
18
5
109
33
Goede dag,

Ik weet niet of dit de juiste kopje onder de forums is, maar ik probeer het maar even hier.
Ik heb een sheepfarm, maar merk telkens dat mijn schapen despawnen. En voordat ik alles ga verbouwen vraag ik me af:
Is er op de server een limiet aan hoeveel schapen je kan hebben?
Zoja, hoeveel schapen kan je dan per hoeveel oppervlakte hebben?

Of is mijn farm gewoon te klein en kan ik ook meerdere etages maken tegen het despawnen?

artho

Niet Verified
31 okt 2014
986
189
244
Volgens mij zitten ze in een te kleine ruimte, maak miss een grotere kooi?

• Like
Reactions: CheLynn

conceptswe

Niet Verified
24 mei 2014
375
159
229
26
Niet kijken stalker!
Waarom ik? :p

Oke maar over de schapen:
De server is zo ingesteld dat er maar een X aantal entities (mobs, item frames etc) kunnen zijn per chunk waardoor je schapen (hoogst waarschijnlijk) zijn gedespawnd, dit kun je oplossen door de schapen in een andere chunk vast te zetten, chunks kun je zien met F3
Een chunk is trouwens 16x16x256 voor als je het nog niet wist :p

Friendly mobs horen in ieder geval niet te despawnen in vanilla, tenzij ze gevaarlijke schapen zijn :p

Verbeter me als het niet zo is ;)

Laatste update:

freecon

Niet Verified
22 sep 2013
260
133
242
23
Nederland alphen a/d rijn

De server is zo ingesteld dat er maar een X aantal entities (mobs, item frames etc) kunnen zijn per chunk waardoor je schapen (hoogst waarschijnlijk) zijn gedespawnd, dit kun je oplossen door de schapen in een andere chunk vast te zetten, chunks kun je zien met F3

Friendly mobs horen in ieder geval niet te despawnen in vanilla, tenzij ze gevaarlijke schapen zijn :p

daarom jij

CheLynn

Niet Verified
20 mrt 2015
18
5
109
33

Dus als ik het goed begrijp, kan ik dus meer schapen kwijt (despawnen er minder) op een farm van 32x32 ipv een farm van 16x16?

Doc_Brano

Niet Verified
15 dec 2013
1.437
155
219
hutje op de hei :)
Dit is dus geen bug en zal dit topic sluiten. Het algemene forum is voor deze hulp vraag de juiste plek

Status
Niet open voor verdere reacties.