Performance

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Checkpointx

Guest
Ik heb best wat performance problemen gehad met MC op Haunted,

Ik speel zelf op een recente beefy imac en heb daar pas 16GB ram bijgeprikt (32GB totaal), ik heb ook het geheugen voor java/minecraft op 8GB gezet, dus client side lijkt me alles dik in orde, op mn eigen servertje had ik nergens problemen mee in ieder geval.

Nu merk ik nog steeds soms wat performance problemen, ik snap dat het lastig (en duur) is om server hardware te upgraden, mar ik wil graag begrijpen waar de problemen door komen, ik heb een erg ingewikkelde item sorter met hoppers (1500+ hoppers) en best wat zware farms, ik ben nu bezig de dingen wat meer te spreiden, dat helpt wel iets, maar soms dropt de frame rate naar onder de 10 terwijl ik normaal rond de 100 zit...

Wat ik graag zou weten is dit:
-Zit de performance hit alleen in het chunk waar je op dat moment in zit of kan ook een aangrenzende chunk voor problemen zorgen (maw hoe ver uit elkaar moet ik mn farms zetten)
-Zijn er bekende performance hits, zoals bv bepaalde redstone dingen? Ik gebruik nu veel hopper timers, geeft dat problemen? of iets anders?

Ik snap dat niet alles serverside opgelost kan worden, maar zou me wel helpen als ik wist wat precies de problemen veroorzaakt..

Doc_Brano

Niet Verified
15 dec 2013
1.437
155
219
hutje op de hei :)
Vooral de item sorters zijn bekende lagmachines. Ook item farms, xpfarms staan er om bekend. De lag spike om zo maar te noemen zit hem puur in de communicatie tussen jou en de server. Veel items produceren of verplaatsen is zwaar ook al zie je ze niet in je beeld. Hij moet de gegevens wel verwerken. Meestal is het ook gebonden aan hoeveel staat er in de geladen chunks. Ik geloof dat hij standaard 16 chunks rondom de speler laad. Dus alles daarbinnen telt mee. Een andere speler naast je hoeft er bijvoorbeeld geen last van te hebben.

Mijn vraag zou zijn wat voor O.S. draait er op je computer? Hoe is je internet verbinding en dan vooral de ethernetadapter of die up to date is. Zijn er meerdere gebruikers op de internet verbinding, ook het moment van de dag kan van invloed zijn. Gebruik je toevallig mods zoals optifine welke aardig kan helpen met lag spikes. Komen extra grafishe opties beschikbaar om fps te verhogen
Er zijn ook mods die extra vragen van je fps. Daarnaast kunnen ondanks dat java veel vermogen heeft door een iets tragere internet connectie het niet lukt voor java om optimaal gebruik te maken van dat vermogen.

Hoe zit het met je texturepack? Sommige zijn wat zwaarder. Wissel het een beetje af. Ga naar de rand van je spul en kijk op welk moment de lag spikes toenemen. schakel dingen uit en zet ze 1 voor 1 aan om te zien welke voor veel fps drops zorgt

C

Checkpointx

Guest
Ik draai osx 10.10.3 op een late 2013 imac (i5 3,4Ghz, 32GB 1333mhz ddr, Geforce GTX 775M 2948 MB)
Internet verbinding is 200Mbit van Ziggo (20Mbit up)
Routers zijn Airport extreme en Airport express als range extender, beide in 2014 gekocht en worden regelmatig van software updates voorzien.

Kan het me haast niet voorstellen, maar misschien is mn wifi het probleem, ik kan wel even kijken wat het doet als ik hem bedraad aansluit, ik heb namelijk wel veel wifi apparaten (stuk of 20).

sowieso is het een stuk relaxter nu de itemsorter wat verder weg staat, in het huis waar ik het over heb stond boven mn item sorter een mobspawner (zelfde chunk) en direct rond mn huis een mega sugar cane farm (ongeveer 1 stack per minuut), grote cactus farm, kleine pumpkin famr met pistons en een grote wheat farm met pistons.

Ik laat wel ff weten of dit de problemen op lost, wellicht helpt het iemand anders ook. Ik zal ook es naar dat optifine kijken...

275wolf

God
zwofly
zwofly ✔
God
30 sep 2014
125
20
174
Ik draai osx 10.10.3 op een late 2013 imac (i5 3,4Ghz, 32GB 1333mhz ddr, Geforce GTX 775M 2948 MB)
Internet verbinding is 200Mbit van Ziggo (20Mbit up)
Routers zijn Airport extreme en Airport express als range extender, beide in 2014 gekocht en worden regelmatig van software updates voorzien.

Kan het me haast niet voorstellen, maar misschien is mn wifi het probleem, ik kan wel even kijken wat het doet als ik hem bedraad aansluit, ik heb namelijk wel veel wifi apparaten (stuk of 20).

sowieso is het een stuk relaxter nu de itemsorter wat verder weg staat, in het huis waar ik het over heb stond boven mn item sorter een mobspawner (zelfde chunk) en direct rond mn huis een mega sugar cane farm (ongeveer 1 stack per minuut), grote cactus farm, kleine pumpkin famr met pistons en een grote wheat farm met pistons.

Ik laat wel ff weten of dit de problemen op lost, wellicht helpt het iemand anders ook. Ik zal ook es naar dat optifine kijken...
Optifine en render distance omlaag heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nu veel hogere fps heb en een stuk minder lagg.

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.727
1.826
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Alles wat jouw client krijgt te laden heeft invloed op je performance.
Op Haunted Survival is dit een radius van 7 chunks om je heen. 7*16 = 112 blocks elke kant op.
Alle mobs, blocks, overige entities daarin laadt jouw client. Nou hoeft dat niet te betekenen dat je client die dan effectief laadt, hij laadt voornamelijk alles wat in jouw blikveld zit, maakt niet uit of daar blocks tussen zitten. Zo heeft naar de lucht kijken dus een gunstig effect op je FPS.
Die hoppers zouden een lage FPS kunnen verklaren, maar ook bijvoorbeeld fouten in chunks door WorldEdit, leaves (een van de ergste fps drop veroorzakers), of sign shops.

C

Checkpointx

Guest
Kijk dat helpt, dat van die leaves wist ik niet. Optifine heeft ook veel geholpen zit weer netjes boven de 100 fps, thanx all

Status
Niet open voor verdere reacties.