Raff666 base/redstone tour

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
37
In de buurt van Eindhoven
Zoals de meeste van jullie wel zullen weten ben ik altijd veel met redstone bezig :)
Veel mensen doneren mij ook gratis, of zeer goedkoop redstone dust ;) omdat ze weten dat ik hier altijd wel leuke stuff van bouw, en ik ook mensen graag help met redstone dingen, Zo heb ik vandaag nog Branolia meegeholpen een systeem te bedenken dat minecarts van een rail afbreekt en via een hopper in een kist stopt... is nog best lastig ;)

Anyway, Voor de mensen die graag willen weten wat voor iets ik dan doe ofzo, heb ik eens een filmpje gemaakt van mn base tot nu toe en wat van mn redstone gebeuren... allemaal op Survival gebouwd he!
Let op: het is gewoon een opname met fraps, niks ge-edit, ook geen muziek of whatever, alleen puur ff om wat dingen te laten zien ;)

Dit is ook handig als toekomstige reference... als ik ergens met een project wil meedoen, hoef ik ze alleen dit topic te laten zien ;)

dus zie hier het filmpje : (zet em wel op 720p anders is het wazig)

(op 4:50 laat ik zien hoe die brug werkt ;) )

(btw, ik zal later vast ook nog wel een leuker filmpje bouwen, met text erin, misschien muziek enzo... maar dat komt pas als mn base af is :p )

.

oh en hier is mn oude filmpje van 3 jaar geleden, had ik al ergens gepost dacht ik maarja:

(ps ik ben niet altijd alleen maar aan het redstonen hoor ;) ik heb bijv ook meer dan 10 stacks dia enzo, wees maar niet bang :p )

Laatste update:

artho

Niet Verified
31 okt 2014
986
189
244
Omfg, voor mijn verjaardag wil ik dat soort van toetsen bord! :P

whitch

ie kunt néét meer doone as kan
whitch
whitch ✔
Supreme
18 sep 2013
1.125
434
332
"Ergens op deze aardbol"
Geniaal,fantastisch, en nog veel meer van die dure woorden.:p
Je kunt met recht zeggen, MEESTER BUILDER REDSTONE MACHINES.:cool::cool:

RAFF666 :D

UprisingErrors

Niet Verified
30 mrt 2014
79
16
79
@raff666 het enige wat ik mis is dat je de kijker enthousiast toespreekt. vind je redstone allemaal hartstikke mooi maar een filmpje waarbij je rondloopt en beetje op knopjes drukt boeit me niet heel veel. heb m wel helemaal gekeken hoor:p

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
37
@raff666 het enige wat ik mis is dat je de kijker enthousiast toespreekt. vind je redstone allemaal hartstikke mooi maar een filmpje waarbij je rondloopt en beetje op knopjes drukt boeit me niet heel veel. heb m wel helemaal gekeken hoor:p
ik zei ook in mn post dat ik nog wel een keer een echt filmpje maak , zodra mn base enzo klaar is ;)
dit was puur ff snelle opname, niet eens ge-edit ofzo, pure opname recht uit fraps :p

UprisingErrors

Niet Verified
30 mrt 2014
79
16
79
ik zei ook in mn post dat ik nog wel een keer een echt filmpje maak , zodra mn base enzo klaar is ;)
dit was puur ff snelle opname, niet eens ge-edit ofzo, pure opname recht uit fraps :p

blijkbaar heb ik daar overheen gelezen. mijn excuses D:

LittleToNi10

Niet Verified
12 dec 2013
242
108
244
26
Super nice, ik kan bijna niks ervan

Stevenn

Niet Verified
15 nov 2014
667
184
244
26
damn... beste wat ik kan is zo'n deur open laten gaan met trapped chest xD (delayed) -.- nice man!

Bauertje

Niet Verified
8 aug 2014
835
459
287
24
Ede, Het Koninkrijk der Nederlanden
GG Raff! Mieters! @whitch
Erg mooi gemaakt! Wat ik me afvraag, is of je ook mooi kan bouwen. ;)
Veel succes en als je nog stuff nodig hebt; zeg het maar. Ik speel toch alleen maar op survival om te kletsen. :)

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
37
GG Raff! Mieters! @whitch
Erg mooi gemaakt! Wat ik me afvraag, is of je ook mooi kan bouwen. ;)
Veel succes en als je nog stuff nodig hebt; zeg het maar. Ik speel toch alleen maar op survival om te kletsen. :)

vanaf 15 sec in de video vlieg ik ook ff snel over mn base :p
2015-02-10 18_58_57-Raff666 Base_redstone tour - YouTube.jpg

mja, heb em nooit van buiten afgemaakt , is nu nogal eentonig nog, wou er altijd al nog hout details in aanbrengen enzo, maar ben telkens met andere stuff bezig xD

Laatste update:

Bauertje

Niet Verified
8 aug 2014
835
459
287
24
Ede, Het Koninkrijk der Nederlanden
vanaf 15 sec in de video vlieg ik ook ff snel over mn base :p
mja, heb em nooit van buiten afgemaakt , is nu nogal eentonig nog, wou er altijd al nog hout details in aanbrengen enzo, maar ben telkens met andere stuff bezig xD
Haha, ik begrijp het. :)

artho

Niet Verified
31 okt 2014
986
189
244
@raff666 zou je me eens uitleggen om zulke machines te leren maken? Vb: voor wat dient een repater ofz
Redstone lessen met raff :P

jan28

Niet Verified
28 sep 2014
876
103
224
23
Belgie
of gewoon een warp dan kunnen we een beetje afkijken en PROBEREN na te bouwen niet dat dat kan lukken ofzo maar ik ben wel niewsgierig

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
37
@raff666 zou je me eens uitleggen om zulke machines te leren maken? Vb: voor wat dient een repater ofz
Redstone lessen met raff :p

redstone is stiekem best lastig uit te leggen, er zitten allerlij wazige quirks en truukjes in enzo... het helemaal vanaf de basics uitleggen kan opzich wel, maar hier zijn echt belachelijk veel voorbeeldjes enzo voor nodig... en ook zul je logic gates moeten snappen enzo ;) ... hier heb ik simpelweg niet genoeg tijd voor xD

maar als je iets specifieks nodig hebt, of ergens niet uitkomt met je redstone creatie, kun je me wel altijd om hulp vragen :)

ps. een repeater heeft meerdere functies, het fungeert als diode, dus dat er maar vanaf 1 kant een signaal door kan, ook fungeert het als delay (0,1 tot 0,4 sec delay) maar ook kun je een repeater vanaf de zijkant poweren, repeater locking noemen ze dat, dan behoud de repeater zn staat, ongeacht welke input die krijgt ;) als je er verstand van hebt kun je met deze features al een hoop dingen bouwen :) bijvoorbeeld in die soort lopende band die 2 richtingen op kan, heb ik al deze verschilldende features nodig gehad :)

bijvoorbeeld dat "repeater locking" gebruik ik in de T-flip flop, dat is een apparaatje zodat je met een knopje iets kunt aanzetten, en pas zodra je nog een keer drukt gaat het weer uit ;)

Laatste update:
Status
Niet open voor verdere reacties.