[redstone tutorial] code slot

Moet ik meer van deze tutorials maken?(lees tutorial eerst).

• Ja

Votes: 5 100,0%
  • Nee

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    5
Status
Niet open voor verdere reacties.

freecon

Niet Verified
22 sep 2013
260
133
242
23
Nederland alphen a/d rijn
wazah, dus ik zat eraan te denken om een redstone tutorial te maken.. duzzzz, hier is ie!

1. Zet je code (buttons) klaar, ik heb hier voor een 10-cijferige codebord te gebruiken.
lF2HFz2.png

2. Maak dit na, direct aan de button, en herhaal dit totdat je elke button hebt gehad.
hfICdzT.png

Let op! wissel de hoogtes af, zoals je ziet op het plaatje.(hoog-laag-hoog-laag, etc.)
3. Nu maken we de lampen vast aan het redstone,
f8m8fUj.png

Let op! wissel de hoogtes af, zoals je ziet op het plaatje.(hoog-laag-hoog-laag, etc.)

4. Maak de lijnen weer gelijk, zodat we hierna de code kunnen maken.
RjdxKia.png

5. De code maken we door redstone torches te gebruiken, repeaters zijn de "foute" buttons.
faEbtoT.png

Let op! zorg ervoor dat redstone torches voor de juiste buttons zijn! (ik heb hier voor de code 1-2-4-5-7-8-10 gekozen.)
6. Verbind de codes aan elkaar met groepjes van 5.
XsxEArj.png

7. Plaats een redstone torch aan het eind
XsxEArj.png

Let op! redstone torch aan = code goed, redstone torch uit = code fout.
8. Maak de reset button naast je andere buttons.
G7kGIco.png

9. Zet de reset button vast aan de redstone lijnen.
MOVI4fs.png

iTm1Xva.png

Let op! maak de lijn vast aan de torches die UIT staan.
ubB2FrT.png

Dit was de tutorial, moet ik er meer maken? zet het even in de poll bovenaan ^^.
-Freecon out.

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
37
In de buurt van Eindhoven
leuk om te zien hoe je die RS-nor latches plaatst... omdat ze namelijk 2 breed zijn moet je de hoogte elke keer afwisselen :D

zelf gebruik ik dan trouwens deze RS-nor latch :
images.jpg

dan kunnen ze gewoon allemaal netjes naast elkaar ;)
Ik vind het altijd wel interresant om te zien hoe mensen bepaalde dingen aanpakken,
dus graag! maak nog eens een tutorial :)

mijn wachtwoord systeem dat ik gebruik in mn base werkt trouwens volgens precies hetzelfde principe :)
alle inputs zijn allemaal op 1 grote AND-gate aangesloten, maar sommige zijn inverted en sommige niet, hierdoor gaat die grote 14 input AND gate alleen aan als alle levers precies op de juiste stand staan :)
http://haunted-mc.com/threads/raff666-base-redstone-tour.4215/ ( op 1:25 )

maar ja, met buttons is wel n stuk cooler eigenlijk, alleen had ik in mn base geen ruimte om al die RS-nor latches in te bouwen :p
het systeem dat ik deed met die 14 levers was maar 4 diep en 4 hoog :D
maar ik ben nog wel van plan m ooit om te bouwen om wel met buttons te werken :)
thnx voor de inspiratie ;)

freecon

Niet Verified
22 sep 2013
260
133
242
23
Nederland alphen a/d rijn
leuk om te zien hoe je die RS-nor latches plaatst... omdat ze namelijk 2 breed zijn moet je de hoogte elke keer afwisselen :D

zelf gebruik ik dan trouwens deze RS-nor latch :
Bekijk bijlage 1213

dan kunnen ze gewoon allemaal netjes naast elkaar ;)
Ik vind het altijd wel interresant om te zien hoe mensen bepaalde dingen aanpakken,
dus graag! maak nog eens een tutorial :)

mijn wachtwoord systeem dat ik gebruik in mn base werkt trouwens volgens precies hetzelfde principe :)
alle inputs zijn allemaal op 1 grote AND-gate aangesloten, maar sommige zijn inverted en sommige niet, hierdoor gaat die grote 14 input AND gate alleen aan als alle levers precies op de juiste stand staan :)
http://haunted-mc.com/threads/raff666-base-redstone-tour.4215/ ( op 1:25 )

maar ja, met buttons is wel n stuk cooler eigenlijk, alleen had ik in mn base geen ruimte om al die RS-nor latches in te bouwen :p
het systeem dat ik deed met die 14 levers was maar 4 diep en 4 hoog :D
maar ik ben nog wel van plan m ooit om te bouwen om wel met buttons te werken :)
thnx voor de inspiratie ;)
np, nog bedankt voor dat ander RS nor latch ontwerp :D

Rik 2004

Niet Verified
22 jan 2015
553
183
264
20
leuk speeltje

MauritsPorta

Verified
MauritsPorta
MauritsPorta ✔
Verified
14 sep 2014
165
51
199
22
Nederland
Miss
wazah, dus ik zat eraan te denken om een redstone tutorial te maken.. duzzzz, hier is ie!

1. Zet je code (buttons) klaar, ik heb hier voor een 10-cijferige codebord te gebruiken.
lF2HFz2.png

2. Maak dit na, direct aan de button, en herhaal dit totdat je elke button hebt gehad.
hfICdzT.png

3. Nu maken we de lampen vast aan het redstone,
f8m8fUj.png

4. Maak de lijnen weer gelijk, zodat we hierna de code kunnen maken.
RjdxKia.png

5. De code maken we door redstone torches te gebruiken, repeaters zijn de "foute" buttons.
faEbtoT.png

Let op! zorg ervoor dat redstone torches voor de juiste buttons zijn! (ik heb hier voor de code 1-2-4-5-7-8-10 gekozen.)
6. Verbind de codes aan elkaar met groepjes van 5.
XsxEArj.png

7. Plaats een redstone torch aan het eind
XsxEArj.png

Let op! redstone torch aan = code goed, redstone torch uit = code fout.
8. Maak de reset button naast je andere buttons.
G7kGIco.png

9. Zet de reset button vast aan de redstone lijnen.
MOVI4fs.png

iTm1Xva.png

Let op! maak de lijn vast aan de torches die UIT staan.
ubB2FrT.png

Dit was de tutorial, moet ik er meer maken? zet het even in de poll bovenaan ^^.
-Freecon out.

Miss de poll onderaan zetten :D

Status
Niet open voor verdere reacties.