Shopsign scam... toegestaan of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stevenn

Niet Verified
15 nov 2014
667
184
244
26
Beste Haunted luitjes,

Ik liep langs de megaplots van Prison, en zag opeens dit staan:

ArZlGoF.jpg

De beacon prijs op de ShopSign is 8 miljoen, maar op de bordjes ernaast staat heel leuk "Beacon voor 800k!"

Dus ik vroeg me af, is dit wel toegestaan, of niet? Valt het onder scam of griefen van money?

Met vriendelijke groet,
Steven

EDIT: De plot is van superallard (x:80 z:-121)

Stevenn

Niet Verified
15 nov 2014
667
184
244
26
Zulk scam mag niet volgens mij
Ik heb wel vernomen dat je WEL mag scammen als in 'leen mij 5 miljoen' en dan betaal je het nooit meer terug. Dat is op je eigen risico. Maar dit is gewoon ook echt met een shopsign enzo, dus weet het niet zeker

conceptswe

Niet Verified
24 mei 2014
375
159
229
26
Niet kijken stalker!
Ik heb wel vernomen dat je WEL mag scammen als in 'leen mij 5 miljoen' en dan betaal je het nooit meer terug. Dat is op je eigen risico. Maar dit is gewoon ook echt met een shopsign enzo, dus weet het niet zeker
Scammen mag wel, bijv lenen zoals je zei, maar met shopsigns nooit, bijv je zet dat je voor een mil een stack dia blocks krijgt, dat mag niet

jim

Niet Verified
30 okt 2014
218
70
169
21
Nederland (zuid-Holland)
Wat je soms ook ziet op prison is dit
[buy]
1
Beacon
500000
en dan koop je bijv. een stokje voor 500k. is dat nou toegestaan of niet?

Laatste update:

Pelle

Niet Verified
7 nov 2014
391
72
174
25
als je goed leest is er ook geen risico, die signs aan de zijkant zijn wel afleidend.

R

Rutgertjuh

Guest
Als het niet mag haal ik het wel weer weg, maar ik heb vaker gehad dat ik zelf ook door shopsigns gescamd ben en ik heb er ook nergens regels over gezien...

Ff Remy taggen: @remymine

R

Rutgertjuh

Guest
Correctie: Ik heb de shop al weggehaald, mocht het wel mogen dan zet ik hem weer terug :)

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
37
In de buurt van Eindhoven
sowieso zou die shopsiggn plugin eens aangepast moeten worden, dat er gewoon automatisch de item op komt te staan die je eraan linkt, want nu kun je alles erop zetten wat je wilt, en gewoon iets anders eraan linken :P zeer scamgevoelig :( zeker nieuwe players... als die horen dat scammen mag (zoals met lenen) zullen ze echt METEEN deze shopsign scams gaan doen :P

R

Rutgertjuh

Guest
sowieso zou die shopsiggn plugin eens aangepast moeten worden, dat er gewoon automatisch de item op komt te staan die je eraan linkt, want nu kun je alles erop zetten wat je wilt, en gewoon iets anders eraan linken :p zeer scamgevoelig :( zeker nieuwe players... als die horen dat scammen mag (zoals met lenen) zullen ze echt METEEN deze shopsign scams gaan doen :p

Er kan ook gewoon aan iedereen goed duidelijk worden gemaakt dat je met linker muisknop kan zien wat je koopt voor hoeveel :)

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
37
In de buurt van Eindhoven
Er kan ook gewoon aan iedereen goed duidelijk worden gemaakt dat je met linker muisknop kan zien wat je koopt voor hoeveel :)
true, maja, dat kun je nog wel eens over t hoofd zien, maar als t dus gefixed zou worden dat er automatisch op de sign komt te staan welke item aan de sign gekoppeld is, en in welke hoeveelheid per buy, dan KAN het niet eens meer fout gaan :)

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.727
1.826
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
True, moeten wel alle signs opnieuw gemaakt worden van iedereen :P Misschien een keer bij een update. Wie weet.

Je kunt zoals Rutger zegt altijd links-klikken op de sign, krijg je alle info erover.

R

Rutgertjuh

Guest
Ik heb dit onderhand al lang weggehaald, maar in principe is het toch geen scam? Aangezien er gewoon op staat dat je 1 beacon koopt. Het zijn alleen de signs die ernaast staan die het verleidelijk maken, maar het zou (bij mij was dit niet, maar even als voorbeeld) ook een typfout kunnen zijn.

MauritsPorta

Verified
MauritsPorta
MauritsPorta ✔
Verified
14 sep 2014
165
51
199
22
Nederland
Beste Haunted luitjes,

Ik liep langs de megaplots van Prison, en zag opeens dit staan:

ArZlGoF.jpg

De beacon prijs op de ShopSign is 8 miljoen, maar op de bordjes ernaast staat heel leuk "Beacon voor 800k!"

Dus ik vroeg me af, is dit wel toegestaan, of niet? Valt het onder scam of griefen van money?

Met vriendelijke groet,
Steven

EDIT: De plot is van superallard (x:80 z:-121)
14 deaths? 3 kills? 0 coins? Lvl 116??!!

Status
Niet open voor verdere reacties.