Tutorial : uitgebreide informatie signshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maaraa

Niet Verified
20 sep 2014
1.146
573
313
29
NcxspbL.jpg

Ja, je leest de verhalen in verschillende topics over het maken van een eigen shopje. Maar.. wil je nu eens weten hoe het écht moet? Wacht dan niet langer en bekijk deze tutorial van mij & bouw je eigen!

Wat heb ik nodig voor de basisshop?

- 1 normale chest
- 1 sign
- Eventueel 1 item frame (aanrader)!
- 1 redstone
- Items naar keuze

Je gaat beginnen met de basisshop. Ik leg hier beneden met behulp van screens uit hoe je deze maakt!

Stap 1 : kies een mooie, vlakke omgeving waar jij je muur gaat bouwen.
6oiwwtH.jpg

Stap 2 : Bouw een muurtje :)
Odlew2A.jpg

Stap 3 : Plaats een chest op de grond tegen de muur
mD6wGG5.jpg

Stap 4 : Doe het aantal items in de chest die je wilt verkopen. Bijvoorbeeld : 32 apples, 16 wheat, 8 iron ingot, helemaal in te vullen naar jouw wens) In mijn geval dus 16 bone meal
ry08G12.jpg

Stap 5 : Maak je signbordje. Dit is wat je in moet vullen, hier beneden zie je hoe ik het heb ikgevuld.
[Buy]
Welk item wil je verkopen?
Hoeveel stuks per keer kunnen ze kopen (inhoud van de chest op dit moment)
Hoe duur is dit aanbod?

uhYICCg.jpg

Stap 6 : Pak nu de redstone in je hand. Klik vervolgens met de redstone (linkermuisknop) op de chest en daarna op het bordje. Nu zijn deze gelinkt aan elkaar.
6iI3qMY.jpg

Stap 7 : Nu kun je je voorraad aanvullen!

CavXdzc.jpg

Stap 8 : Controle. Klik met een lege hand met je linkermuisknop op het bordje. Nu krijg je te zien hoeveel items er in de chest zitten en hoe duur het is.
q837P47.jpg

EXTRA : Als je het leuk vindt kun je zoals mij een item frame met daarin doen wat je verkoopt, zo is het voor de koper duidelijker en kan hij sneller iets vinden!
z9eDbPn.jpg
Heb je een shop gemaakt of wil je er eentje maken, maar zonder die lelijke chesten in de ruimte? Dan kun je deze ook linken. Hier beneden kun je zien hoe je dat doet :

Je hebt nodig : een omgeving waar je je shop wilt bouwen & een opslagruimte voor je spullen.

ue2s7eZ.jpg

hz9ztx3.jpg

Stap 1 : Plaats een chest in de opslagruimte en vul hem met het gewenste aantal items dat je wilt verkopen.
rTigNK2.jpg
b7yuyQI.jpg

Stap 2 : Ga naar je "shopje" en plaats de volgende sign tegen de muur, natuurlijk met jouw items en gegevens! Wil je weten hoe je die maakt, bekijk de spoiler van de basisshop.
g4ybs4V.jpg

Stap 3 : Link met de redstone de sign en de chest, tot de letters weer blauw worden.

Yik8PsG.jpg

EXTRA : Je zou er een item frame bij kunnen hangen. Soms zijn ze een beetje laggy, maar het ziet er wel mooi uit!
BnUvMri.jpg

• Wist je dat je een heel hoppersysteem kunt maken in je signshop/opslag? Dit is handig voor dingen die je veel vindt en krijgt, zoals stone en dirt.
  • Wist je dat je er ook een heel furnacesysteem bij kunt maken? Je stopt bijvoorbeeld rauwe beef in de oven, het wordt gebakken en het verdwijnt via de hopper in de chest beneden! Scheelt je werk om het er uit te halen en in een chest te doen. Gi-ga-handig!

Binnenkort zal ik wel wat filmpjes maken die horen bij deze tutorial.

Hopelijk kun je nu even vooruit!

Laatste update:
  • Like
Reactions: Luckie07 and jan28

Rik 2004

Niet Verified
22 jan 2015
553
183
264
20
weer een mooie uitleg

Rik 2004

Niet Verified
22 jan 2015
553
183
264
20
ff vraagje waarom 1 redstone?

ImiBoyXD

Niet Verified
17 jan 2015
177
21
189
22
Hyrule
Ja Mara jij houd echt van tutorials maken he xP Erg handig Mara!

Status
Niet open voor verdere reacties.