Vanilla. base kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJesse050

Verified
Jaydeal
Jaydeal ✔
Verified
18 jan 2015
12
2
102
Ik was aan het verhuizen in vanilla. Ik had al wat (goede) spullen in een chest gedaan en mn honden plus paard zitten daar ook. Maar toen viel ik van een boom af en ging ik dood. Ik was vergeten mijn bedspawn neer te zetten dus ik spawnde bij mijn oude base. Ik ben de nieuwe dus kwijt...

Ik had de coords niet opgeschreven, maar ik had wel f3 aanstaan dus ik weet ongeveer wat de coords zijn. Ik was dus uren aan het zoeken en ik heb mn base niet kunnen vinden. Heeft iemand tips hoe ik mn base zou kunnen vinden?

Ik post dit hier omdat ik geen forum zie voor vanilla, hopelijk is dat oké

trommelman

Niet Verified
2 jan 2017
0
0
18
oke kom binnenkort op vanilla dan kan ik je nieuwe stuff geven :wink: en zoek ook goed onder de grond als je base boven de grond is kan je het beste je render distance tijdelijk op zijn hoogst zetten en op een hoge blokkentoren gaan staan

DJesse050

Verified
Jaydeal
Jaydeal ✔
Verified
18 jan 2015
12
2
102
oke kom binnenkort op vanilla dan kan ik je nieuwe stuff geven :wink: en zoek ook goed onder de grond als je base boven de grond is kan je het beste je render distance tijdelijk op zijn hoogst zetten en op een hoge blokkentoren gaan staan
Hoeft niet hoor, ik had mijn meest waardevolle spullen in een enderchest. En op een blokkentoren staan met hoge render heb ik ook al geprobeerd, ik kan de biome niet eens vinden...

DJesse050

Verified
Jaydeal
Jaydeal ✔
Verified
18 jan 2015
12
2
102
als je bij je oude base bent dan ga je in de richting lopen waar je begon met zoeken voor een nieuwe base. uit eindelijk zou je wel dingen tegen komen misschien dat je herkent waar je langskwam.
het is een hele stomme situatie, ik ging via the nether. uiteindelijk raakte ik de weg kwijt en maakte gewoon een portal en toen kwam ik op een hele mooie plek terecht, dus via de overworld weet ik de weg ook niet

SKRWildfire

Niet Verified
2 dec 2014
424
86
237
27
Nederland
het is een hele stomme situatie, ik ging via the nether. uiteindelijk raakte ik de weg kwijt en maakte gewoon een portal en toen kwam ik op een hele mooie plek terecht, dus via de overworld weet ik de weg ook niet
ja dan is het helaas kan je niet veel aan doen heb je onderweg naar je nieuw base dingen achtergelaten tijdens de tocht dat er natuurlijk niet hoort. (dingen dat alleen een speler kan plaatsen of verwijderen) zo ja je kan altijd nog een tracker huren

The_GloriousWolf

Supreme
Opper_Druif
Opper_Druif ✔
Supreme
11 jul 2015
542
52
259
De Onderwereld
Even een vraag tussen door. Is het mogelijk om te claimen op vanilla? Zo ja, heb je je base geclaimed? Want dan kan je het altijd terug vinden met /claimlist.

het_MC_Meisje

Niet Verified
15 apr 2017
92
83
162
18
Nederland
Nee, het is niet mogelijk om te claimen @bavaria500

Ik snap dat dit vervelend is maar er is volgens mij geen manier om terug bij je basis te komen via een command. Misschien moet je je screenshot mapje is nakijken. Ik heb namelijk vaak dat ik perongeluk screenshots maak als ik eigenlijk uit f3 wil gaan. En dan vind je misschien je basis wel terug. Anders zie ik geen andere oplossing dan te blijven zoeken of een nieuwe basis te maken, maar ik kan het ook volledig mis hebben.

TIP: In het vervolg als je een nieuwe basis hebt of je hem hebt teruggevonden, moet je gelijk screenshots maken van de Coords en die dan op een begaanbare plek op je Computer opslaan.

Groetjes en succes,

Het_MC_Meisje

Sfekke22

Niet Verified
7 jun 2017
64
24
147
24
België Vlaams-Brabant, Leuven
Je kan wel je path via de nether volgen, als je wilt help ik wat met zoeken.
Zelf heb ik dit ook voorgehad op vanilla, 2 dagjes later toch teruggevonden :relieved:
Geef nog niet op, als je de coords nog ongeveer weet dan wil ik ook in de overworld wel wat zoeken!

- Sfekke

DJesse050

Verified
Jaydeal
Jaydeal ✔
Verified
18 jan 2015
12
2
102
Even een vraag tussen door. Is het mogelijk om te claimen op vanilla? Zo ja, heb je je base geclaimed? Want dan kan je het altijd terug vinden met /claimlist.
Nee dat kan niet, vanilla is survival zonder enige plugins. Dus geen claims, en geen /warp of /home, niks.

Status
Niet open voor verdere reacties.