Word er gek van!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cas

Niet Verified
29 jul 2014
446
97
244
11
Groningen, Haren
Beste mensen,

Wie kan duidelijk uitleggen hoe je [dit apparaat] maakt maakt niet uit hoe, filmpje screenshots, boeit me niks!
Als ik het maar ga begrijpen!..

gr, cas

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
37
In de buurt van Eindhoven
in dat andere topic werd dit toch al goed uitgelegd?

stel je wil een bord maken dat een hendel opereert voor 5 tokens, plaats dan een hendel ergens (verborgen onder de grond) en een sign met daarop:

[apparaat]
blabla
blabla
5

Dus eerste regel mag alleen [apparaat] staan
2e en 3e regel kan je zelf wat neer zetten, bijv waar het voor dient
4e regel moet het aantal tokens zijn dat het kost, kan je ook leeg laten voor gratis apparaat bord

Het bord zet je op een plek waar mensen erop kunnen klikken, de hendel doe je ergens onder de grond of waarever, als het maar aangesloten zit op het redstone ding dat je wilt bedienen ;)

Nu pak je een redstone dust , en dan klik je op de sign (weet niet zeker of het links of rechts klik moet) dan zie je onderin de chat een text over dat je nu je apparaat sign kan linken, klik dan op die hendel en voila, je apparaat sign is nu klaar, en als je erop drukt zal het die hendel togglen :)

(zelf niet getest nog, dus laat me weten als hier iets niet klopt)

edit: Wacht, ik zal het eventjes snel gaan testen :P

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
37
Zo, heb het even getest, werkt perfect wat ik hier had staan, maar je moet EERST met redstone slaan op de hendel, en dan op de sign, dus gewoon linker muisknop, net als slaan :)
daarna zie je de text onderin chat iets over dat je succesvol een signshop [apparaat] hebt gemaakt die 5 tokens kost :)

t mooie is, ik was bang dat ik nu 5 tokens zou kwijt zijn :P maar gelukkig gaan deze idd meteen naar mezelf xD

Cas

Niet Verified
29 jul 2014
446
97
244
11
Groningen, Haren
Zo, heb het even getest, werkt perfect wat ik hier had staan, maar je moet EERST met redstone slaan op de hendel, en dan op de sign, dus gewoon linker muisknop, net als slaan :)
daarna zie je de text onderin chat iets over dat je succesvol een signshop [apparaat] hebt gemaakt die 5 tokens kost :)

t mooie is, ik was bang dat ik nu 5 tokens zou kwijt zijn :p maar gelukkig gaan deze idd meteen naar mezelf xD
Raff666 ik snap het helemaal thxx maar ik ben niet goed in redstone, want hij moet eerst dicht zijn en dan opengaan als je erop drukt. Zou je dat een keer voor mij willen doen?. IGN;....? Plaats; Creative zeg jij maar wanneer? Als je wilt

Cas

Niet Verified
29 jul 2014
446
97
244
11
Groningen, Haren
in dat andere topic werd dit toch al goed uitgelegd?

stel je wil een bord maken dat een hendel opereert voor 5 tokens, plaats dan een hendel ergens (verborgen onder de grond) en een sign met daarop:

[apparaat]
blabla
blabla
5

Dus eerste regel mag alleen [apparaat] staan
2e en 3e regel kan je zelf wat neer zetten, bijv waar het voor dient
4e regel moet het aantal tokens zijn dat het kost, kan je ook leeg laten voor gratis apparaat bord

Het bord zet je op een plek waar mensen erop kunnen klikken, de hendel doe je ergens onder de grond of waarever, als het maar aangesloten zit op het redstone ding dat je wilt bedienen ;)

Nu pak je een redstone dust , en dan klik je op de sign (weet niet zeker of het links of rechts klik moet) dan zie je onderin de chat een text over dat je nu je apparaat sign kan linken, klik dan op die hendel en voila, je apparaat sign is nu klaar, en als je erop drukt zal het die hendel togglen :)

(zelf niet getest nog, dus laat me weten als hier iets niet klopt)

edit: Wacht, ik zal het eventjes snel gaan testen :p
Nog een dingetje wat is Voila?

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
37
Als je de deur dicht wil hebben in plaats van open, moet je gewoon een inverter plaatsen tussen de hendel en je deur ;)

een inverter is een blok met een torch aan de zijkant, dus je krijgt dan dit:
fLERN.png

en Voila, is zoeits als Tadaaa! of "zie hier!" :P

Cas

Niet Verified
29 jul 2014
446
97
244
11
Groningen, Haren
Als je de deur dicht wil hebben in plaats van open, moet je gewoon een inverter plaatsen tussen de hendel en je deur ;)

een inverter is een blok met een torch aan de zijkant, dus je krijgt dan dit:
fLERN.png

en Voila, is zoeits als Tadaaa! of "zie hier!" :p
Nog een vraagje als die hendel overgaat dan blijft hij toch zo staan en dan kan iedereen er gratis door toch?

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
37
Nog een vraagje als die hendel overgaat dan blijft hij toch zo staan en dan kan iedereen er gratis door toch?

een hendel die door een sign bedient word blijft maar 20 of 30 seconden aan ;)
je kan er wel zelf een T-flip flop tussen zetten, hierdoor blijft ie wel aan totdat je hem nog een keer activeerd ;)
Een T-flip flop is tegenwoordig heeel makkelijk te maken met 3 repeaters en een torch, ik kan het je dalijk wel ff laten zien als je wil? ik ga nu eerst nog ff wat eten, dalijk rond kwart voor 9 ofzo ben ik online :)

Cas

Niet Verified
29 jul 2014
446
97
244
11
Groningen, Haren
een hendel die door een sign bedient word blijft maar 20 of 30 seconden aan ;)
je kan er wel zelf een T-flip flop tussen zetten, hierdoor blijft ie wel aan totdat je hem nog een keer activeerd ;)
Een T-flip flop is tegenwoordig heeel makkelijk te maken met 3 repeaters en een torch, ik kan het je dalijk wel ff laten zien als je wil? ik ga nu eerst nog ff wat eten, dalijk rond kwart voor 9 ofzo ben ik online :)
Ja ik ben nie online ben 12 dus moet over 3 kwartiertjes naar bed maar als je screenshot kan maken? ZOU DAT ZO TOF ZIJN!!! Je bent tof bezig man echt cool ;)

Die hoofdletters daar ging prongeluk heb geen zinnen veranderen

Luiheid percentage %250

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
37
mja, ik denk dat de screenshot niet zal helpen, want je hebt wss geen flauw idee hoe je het moet aansluiten xD hehe
dus daar zal ik wel nog n keertje ff voor komen meehelpen, maarja, hier is toch de screenshot, dit is een van de makkelijkste en handigste T-flip flops die er zijn :)

2015-01-11 20_30_13-Minecraft 1.8.png

Cas

Niet Verified
29 jul 2014
446
97
244
11
Groningen, Haren
Wannee kan je me helpen?

Cas

Niet Verified
29 jul 2014
446
97
244
11
Groningen, Haren
Raff666 heb je rank op haunted?

Cas

Niet Verified
29 jul 2014
446
97
244
11
Groningen, Haren
Want tja ik maak het op een Elite wereld Ben God

Cas

Niet Verified
29 jul 2014
446
97
244
11
Groningen, Haren
Maar hopelijk kan je op Elite ofzo

Cas

Niet Verified
29 jul 2014
446
97
244
11
Groningen, Haren
ik ben god, en hoezo ben je nu nog zo laat online? dan hadden we dus makkelijk net rond 9 uur ff kunnen doen....
Nee zit achter iPad, had STRAF moest om half negen ongeveer naar bed

Status
Niet open voor verdere reacties.