Beste Haunties
Onlangs hebben wij diverse malen onderhoud uitgevoerd aan HauntedMC. Onder andere is er nu compatability voor de 1.12-pre release 5.
1.12-pre release
Zoals jullie hebben gemerkt kun je nu ook met 1.12-pre release 5 de server joinen. We zijn hiermee een van de eerste servers en hopen jullie altijd zo snel mogelijk deze updates te geven. De blockjes en mobs van 1.12 zitten er nog niet in. Pas wanneer 1.12 volledig is uitgebracht zullen wij deze toevoegen aan HauntedMC. Dit doen we zodat we zeker weten dat alles stabiel werkt.
HauntedMC is op dit moment te joinen met alle versies tussen 1.8.x en 1.12 in. We zullen in de toekomst deze versie support behouden maar vooral focussen op de nieuwere updates en de nieuwe features die daarbij horen.
Nieuwe indeling staff
Een andere belangrijke verandering die zich vooral achter de schermen heeft afgespeeld is de reorganisatie van het stafteam. We hebben de staf en het beleid compleet van voor af aan opnieuw gemaakt. Er is een uitgebreide staff handleiding geschreven (bijna 40 kantjes!) en er zijn verschillende nieuwe functies binnen de staff gemaakt om de speelervaring voor jullie zo soepel en compleet mogelijk te maken.
De staff is in te delen in de leiding, de managers en de gamemode managers en de moderators.
Iedere gamemode zal zijn eigen manager krijgen met zijn eigen moderator team, de moderators zullen wel op elke gamemode kunnen modereren maar blijven samen met hun manager verantwoordelijk hoe het er op hun gamemode aan toe te gaan.
Ook de ingame ranks van de staffleden zullen aangepast zijn aan deze nieuwe indeling.
De indeling en rollen van het vernieuwde staffteam zullen spoedig online staan op onze documentatie pagina: https://hauntedmc.nl/forum/documentatie/
Updates aan de gamemodes
Allereerst kunnen wij melden dat er zeer spoedig een nieuwe hub gereleased gaat worden. Deze is gebouwd op basis van de vorige hub die we hadden in een geheel nieuw jasje.
Hierna gaan wij ons focussen op het updaten van onze PvP gamemodes. KitPvP en Factions zullen een volledig rebuild krijgen waarbij community input wordt meegenomen. Op de forumonderdelen van deze gamemodes zijn al enkele topics hierover actief. Ook een initiatief voor een HCF (hardcore factions) server is hier al gestart. Laat weten wat je van de ideeën vindt en laat ook zeker zelf een paar ideeën achter.
Tegen die tijd zal de 1.12 final release van Mojang ongeveer naderen. Het updaten van de Survival server zal op dat moment centraal staan. (Natuurlijk gaat elke gamemode op dat moment ook 1.12 support en blocks krijgen). We zijn op dit moment al bezig met het vernieuwen van de survival server.
Er wordt een nieuwe spawn gebouwd voor survival1 welke in een nieuwe wereld komt zodra 1.12 uit is. De oude wereld zal gewoon blijven, het zal tevens mogelijk zijn om je bouwwerk over te laten zetten naar deze nieuwe wereld. We gaan dit allemaal op een relaxte manier doen zonder deadlines, wanneer de oude wereld leeg begint te raken na verloop van tijd kunnen wij eventueel kiezen om deze wereld te sluiten.
De survival2 server gaan wij ook niet verder voortzetten vanaf dat moment. Ook hier kunnen mensen kiezen om hun bouwwerk over te laten zetten. We doen dit omdat de survival community op dit moment redelijk dun bevolkt is, zeker op survival2. Het zal de sfeer en economie heel positief beïnvloeden als we in de toekomst met 1 survival server verder gaan, waar we ook veel meer aandacht, tijd en updates aan kunnen geven en tevens meer server kracht en resources.
Dit was het nieuws weer voor deze keer.
~Remy & Staffteam
Onlangs hebben wij diverse malen onderhoud uitgevoerd aan HauntedMC. Onder andere is er nu compatability voor de 1.12-pre release 5.
1.12-pre release
Zoals jullie hebben gemerkt kun je nu ook met 1.12-pre release 5 de server joinen. We zijn hiermee een van de eerste servers en hopen jullie altijd zo snel mogelijk deze updates te geven. De blockjes en mobs van 1.12 zitten er nog niet in. Pas wanneer 1.12 volledig is uitgebracht zullen wij deze toevoegen aan HauntedMC. Dit doen we zodat we zeker weten dat alles stabiel werkt.
HauntedMC is op dit moment te joinen met alle versies tussen 1.8.x en 1.12 in. We zullen in de toekomst deze versie support behouden maar vooral focussen op de nieuwere updates en de nieuwe features die daarbij horen.
Nieuwe indeling staff
Een andere belangrijke verandering die zich vooral achter de schermen heeft afgespeeld is de reorganisatie van het stafteam. We hebben de staf en het beleid compleet van voor af aan opnieuw gemaakt. Er is een uitgebreide staff handleiding geschreven (bijna 40 kantjes!) en er zijn verschillende nieuwe functies binnen de staff gemaakt om de speelervaring voor jullie zo soepel en compleet mogelijk te maken.
De staff is in te delen in de leiding, de managers en de gamemode managers en de moderators.
Iedere gamemode zal zijn eigen manager krijgen met zijn eigen moderator team, de moderators zullen wel op elke gamemode kunnen modereren maar blijven samen met hun manager verantwoordelijk hoe het er op hun gamemode aan toe te gaan.
Ook de ingame ranks van de staffleden zullen aangepast zijn aan deze nieuwe indeling.
De indeling en rollen van het vernieuwde staffteam zullen spoedig online staan op onze documentatie pagina: https://hauntedmc.nl/forum/documentatie/
Updates aan de gamemodes
Allereerst kunnen wij melden dat er zeer spoedig een nieuwe hub gereleased gaat worden. Deze is gebouwd op basis van de vorige hub die we hadden in een geheel nieuw jasje.
Hierna gaan wij ons focussen op het updaten van onze PvP gamemodes. KitPvP en Factions zullen een volledig rebuild krijgen waarbij community input wordt meegenomen. Op de forumonderdelen van deze gamemodes zijn al enkele topics hierover actief. Ook een initiatief voor een HCF (hardcore factions) server is hier al gestart. Laat weten wat je van de ideeën vindt en laat ook zeker zelf een paar ideeën achter.
Tegen die tijd zal de 1.12 final release van Mojang ongeveer naderen. Het updaten van de Survival server zal op dat moment centraal staan. (Natuurlijk gaat elke gamemode op dat moment ook 1.12 support en blocks krijgen). We zijn op dit moment al bezig met het vernieuwen van de survival server.
Er wordt een nieuwe spawn gebouwd voor survival1 welke in een nieuwe wereld komt zodra 1.12 uit is. De oude wereld zal gewoon blijven, het zal tevens mogelijk zijn om je bouwwerk over te laten zetten naar deze nieuwe wereld. We gaan dit allemaal op een relaxte manier doen zonder deadlines, wanneer de oude wereld leeg begint te raken na verloop van tijd kunnen wij eventueel kiezen om deze wereld te sluiten.
De survival2 server gaan wij ook niet verder voortzetten vanaf dat moment. Ook hier kunnen mensen kiezen om hun bouwwerk over te laten zetten. We doen dit omdat de survival community op dit moment redelijk dun bevolkt is, zeker op survival2. Het zal de sfeer en economie heel positief beïnvloeden als we in de toekomst met 1 survival server verder gaan, waar we ook veel meer aandacht, tijd en updates aan kunnen geven en tevens meer server kracht en resources.
Dit was het nieuws weer voor deze keer.
~Remy & Staffteam