1.8 update op haunted

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Haunties
Langzaam aan zijn wij de servers naar 1.8 aan het updaten. In dit nieuwsbericht info
over de voortgang van de update.

De 1.8 update brengt enkele leuke features met zich mee, zoals de nieuwe blocks, het gebruik van title's op het scherm, nieuwe tablists, snellere chunkloading, en wat nieuwe features die wij als server kunnen gebruiken.

Let op: Al onze 1.8 servers hebben OOK support voor 1.7 clients.
Als 1.7 client heb je echter wel wat beperkingen, zoals het niet zien van holograms en de nieuwe blocks.

Wij raden iedereen dan ook aan om vanaf nu 1.8 te gaan gebruiken. De meeste client mods hebben al een 1.8 versie.

Servers die geüpdatet zijn naar 1.8:
- Skyblock
- Creative
- Mixed
- Vanilla
- Kitpvp
- Factions
- Survival

Server die geüpdatet gaan worden naar 1.8:
- Prison
- Miners
- Hungergames
- Overige Game Servers

Kitpvp
De nieuwe kitpvp 2.0 server zal binnenkort releasen. De kitpvp 2.0 server zal een aparte server worden, het wordt geen update van de huidige kitpvp. De huidige kitpvp server zal dus gewoon online blijven, maar zal ook een kleine update krijgen :)

Realm Update (BIG NIEUWS)

Voor Factions en Survival komen er binnenkort hele grote updates aan. Deze zullen rond mid/eind februari plaats vinden.
We gaan hierbij de survival server opsplitsen in 3 realms, met elk een eigen thema.
Elke realm zal maximaal 75 slots krijgen (minder lag, en rustiger) zodat er in totaal 225 slots voor survival beschikbaar zijn. Elke realm zal een 1.8 wereld krijgen.
De oude survival wereld zal zich op 1 van de realms bevinden, je zal je bouwwerken dus NIET verliezen.
Claimblocks zul je niet mee kunnen nemen naar een andere realm, als je vote of een rank koopt zul je deze wel op alle realms ontvangen. Je claimblocks die je via de shop hebt gekocht / rank worden gesynced met de nieuwe realms.

Als dit idee goed uitpakt gaan we hetzelfde doen met Factions en mogelijk later ook skyblock. Zo creëren we meer plek/slots, en tegelijkertijd minder lag en een rustigere speelomgeving.

Netwerk/Lobby Update
Nerd talk incoming. Skip dit onderdeel als je kleine brein het niet aan zal kunnen.

We merkten dat onze inlog proxy (bungeecord) aardig onder heavy load kwam te staan door de grote spelersaantallen die we onlangs te verwerken krijgen. We hebben daarom een 2e proxy opgezet, waarover de spelers verdeeld worden. Zo kan ons netwerk ineens 2x zoveel spelers aan. We zouden nu zeker 2000 man online moeten kunnen houden, qua netwerk.
Maar beste Remy, hoe werkt dat in godsnaam? Ons domein play.hauntedmc.nl is gelinkt aan een IP waar de server op draait, echter veranderen wij dit IP constant, dit noem je een Round Robin DNS. Wanneer jij met het domein connect zal je met het eerste beschikbare IP joinen die je via de DNS krijgt. Dit werkt behoorlijk accuraat en bijna goed voor een 50/50 verdeling over de inlog proxy's. Vervolgens hebben wij de inlog proxy's gelinkt via redis-server.

Ook hebben we vanaf nu 3 lobby's / hubs. Simpelweg voor een betere verdeling van spelers over de hubs. Een hub moet een rustige en stabiele indruk maken op spelers, wanneer je 100 man in 1 hub hebt staan komt het allemaal wat chaotischer over dan 3 hubs met 33 man. Ook zorgt dit voor minder CPU load, waardoor er bij grote aantallen inlog pogingen veel minder lag zal ontstaan op de hubs.

Status van de 1.8 updates is bij te houden in dit topic, zal zo nu en dan een update krijgen en een bumpje.

~ remymine & de crew

Laatste update:
K

Kogetsoo

Guest
Een verse start, verse geest.
Waarom niet?
Iedereen begint daar immers opnieuw.

Groeten,
Koge

F

FenneEm

Guest
Ik vind de nieuwe chatplugin niet mooi... Kunnen we niet de oude houden? Die 2 pijltjes zijn maar raar...
voorbeeld:
FenneEm >> hoi
zstevenn >> hoi

sorry als ik je beledig remy is niet de bedoeling maar die pijltjes zien er uit alsof iemand heel graag andacht wilt trekken en daarom die pijltjes neer zet
nogmaals gewoon mijn mening

jan28

Niet Verified
28 sep 2014
876
103
224
23
Belgie
voorbeeld:
FenneEm >> hoi
zstevenn >> hoi

sorry als ik je beledig remy is niet de bedoeling maar die pijltjes zien er uit alsof iemand heel graag andacht wilt trekken en daarom die pijltjes neer zet
nogmaals gewoon mijn mening

als je de aandacht wil trekken typ je in kleur en maak je je naam extra lang en kleurig

Cas

Niet Verified
29 jul 2014
446
97
244
11
Groningen, Haren
Is er dan een nieuw IP ofzo voor KitPVP 2.0?

F

FenneEm

Guest
als je de aandacht wil trekken typ je in kleur en maak je je naam extra lang en kleurig

zo bedoelde ik het niet dat is voor 1 keer aandacht maar die pijltjes zijn continu een aandachttrekker

K

Kogetsoo

Guest
Pijltjes doen mij niets, ik zet gewoon Godmode aan.

Groeten,
Koge

Stevenn

Niet Verified
15 nov 2014
667
184
244
26
Je kan niet meer in kleur typen met de nieuwe chatplugin? lol (tenminste wij niet)

Status
Niet open voor verdere reacties.