Gesloten Ik ben bedrogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lesley55

Niet Verified
27 mei 2015
7
0
20
25
ik doe skyblock op deze server, en ik wilde een stack slimeballs kopen, volvo_gamer zei dat hij er had, dus ik ging naar hem toe, we hadden een deal voor 80 tokens. op zijn island kan je niet oppakken en hij wilde niet via de market doen, dus we gingen naar mijn island, toen we daar waren heb ik hem de 80 tokens gestuurd, gelijk daarna is hij de server geleaved, of uit skyblock weggegaan, en ik heb de slimeballs niet meer gehad.
daar was ik niet blij mee, ik hoop dat jullie daar iets aan kunnen doen.

Doc_Brano

Niet Verified
15 dec 2013
1.437
155
219
hutje op de hei :)
Heb je bewijs dat je dit hebt afgesproken? heb je bewijs van het sturen van de tokens?

lesley55

Niet Verified
27 mei 2015
7
0
20
25
ik weet dat ik naar biba30 moet maar die is steeds niet online of bezig, maar zal het proberen,
en we hadden alles via msg gedaan, heb geen bewijs helaas.

Hape

Niet Verified
7 sep 2014
238
128
139
Lesley,

Je hebt 'bewijs' in handen, wellicht zonder het te weten:

Aangenomen dat je Windows gebruikt, doe je :
1) [Start]

2) In het zoekbalkje wat je daar ziet onderaan tik je: (exact)
%appdata%\.minecraft\logs
en druk je enter (vergeet de punt niet voor minecraft!)

3)
Als het goed is opent er nu een window met de logbestanden van MineCraft.

Deze bestanden bevatten je complete chat in minecraft, per sessie (inloggen MC).

Bestandsnamen jaar-mm-dd-volgnummer.log.gz (b.v. 2015-05-27-1.log.gz) soms is er dus meer dan een op een dag. De bestandsdatum (volgende kolom) geeft een beetje aan om welke tijd het gaat. Logbestanden zijn pure tekstbestanden, dus normaal te lezen met notepad/wordpad, maar om ruimte te sparen pakt MineCraft ze na gebruik in. ".gz" is een 'zip' formaat. Niet alle programma's kunnen daar wat mee.

7Zip ( http://www.7-zip.org/ ) is een free en open source inpak/uitpak programma. Erg goed en aan te raden.
Het is makkelijk te installeren en werkt goed.

Na installatie daarvan kan je met rechter muisknop een bestand kiezen en "Pak hier uit" kiezen.
Dan komt de .log file weer uit de zip en staat naast de .gz in de lijst.
Met notepad / wordpad kan je dat bestand lezen. Tijd staat voor de regel en met een beetje zoeken zal je de regels herkennen waar wordt gemeld dat je 'iets' betaald hebt aan 'iemand'.

Als bewijs moeten wij tenminste een onafgebroken stuk van die log hebben (copy/paste) waar die regel in staat. Enige tekst ervoor en erna helpen ons om te controleren of het klopt met de serverlog.

Bij problemen: geef ons een gil.

Groet
Hape

lesley55

Niet Verified
27 mei 2015
7
0
20
25
upload_2015-5-28_17-22-11.png

toen ik opende kreeg ik dit, maar dit begrijp ik alleen niet helemaal

lesley55

Niet Verified
27 mei 2015
7
0
20
25
en ik weet ook niet of dit bestand van toen was of de dag ervoor staan namelijk 2 datums bij
kun je zeggen welke ik moet hebben en hoe ik het kan lezen?????
upload_2015-5-28_17-29-6.png

Hape

Niet Verified
7 sep 2014
238
128
139
:-)
Je melding was van 27 mei. De datum die erachter staat (2e kolom) is de dag dat Minecraft dat bestand ging maken.
2015-05-27-.log.gz is de goede!

Je bent bij punt : "maar om ruimte te sparen pakt MineCraft ze na gebruik in. ".gz" is een 'zip' formaat. Niet alle programma's kunnen daar wat mee." aangekomen.

Het is "gecomprimeerd" en dat moet weer worden uitgepakt voor het leesbaar is.
Dat kan dus met 7zip, zoals hierboven uitgelegd.

Als dat verhaal te ingewikkeld voor je is, mag je me het bestand zoals het nu is ook emailen ( snekcrem@intus.xs4all.nl ) , dan pak ik het voor je uit en zoek de juiste zinnen.

Ik beloof dat ik de rest van de log dan niet zal gaan lezen of gebruiken of doorgeven. maar alleen het stukje opzoek wat als bewijs moet dienen.

Groetjes

Hape

lesley55

Niet Verified
27 mei 2015
7
0
20
25
heel erg bedankt voor je hulp, ik zal het je emailen, geeft niet als je meer leest, staat toch niets in dat prive is ofzo

Hape

Niet Verified
7 sep 2014
238
128
139
Log ontvangen (volledig,ongewijzigd .gz formaat). Bevestigt het verhaal van Lesly volledig:

[18:06:29] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Speler] lesley55 » wie verkoopt een stack slimeballs, of 1 clownfish, msg me pls
...
[18:07:41] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Speler] volvo_gamer » ik heb een stack slimebals te koop
...
[18:10:20] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Speler] volvo_gamer » oke 80 dan
[18:10:28] [Client thread/INFO]: [CHAT] [ik -> [Speler] volvo_gamer] oke zet in market
...
[18:10:34] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Speler] volvo_gamer » nee
...
[18:10:40] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Speler] volvo_gamer » dat gaat lastig
...
[18:10:48] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Speler] volvo_gamer » we kunnen beter gewoon hiet
[18:11:12] [Client thread/INFO]: [CHAT] [ik -> [Speler] volvo_gamer] kan niets oppaken op jouw island
[18:11:14] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Speler] volvo_gamer » geef 80 tk dan geef ik die dingen
[18:11:22] [Client thread/INFO]: [CHAT] [ik -> [Speler] volvo_gamer] kan niets oppaken op jouw island
[18:11:31] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Speler] volvo_gamer » oke kom we gaan naar joun is
[18:11:36] [Client thread/INFO]: [CHAT] Teleporting you to your island.
[18:11:36] [Client thread/INFO]: [CHAT] ** You are entering lesley55's island.
[18:11:36] [Client thread/INFO]: [CHAT] ** You are leaving volvo_gamer's island.
[18:11:50] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Speler] volvo_gamer vraagt of hij naar je kan teleporten.
[18:11:50] [Client thread/INFO]: [CHAT] Om te accepteren, typ /tpaccept.
[18:11:50] [Client thread/INFO]: [CHAT] Om te weigeren, typ /tpdeny.
[18:11:50] [Client thread/INFO]: [CHAT] Dit verzoekt verloopt over 120 seconden.
[18:11:51] [Client thread/INFO]: [CHAT] [ik -> [Speler] volvo_gamer] kom
[18:11:52] [Client thread/INFO]: [CHAT] xxmissJade heeft gevote. Vote voor rewards. Zie /vote.
[18:11:53] [Client thread/INFO]: [CHAT] Teleport verzoek geaccepteerd.
[18:12:02] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Haunted-Network] You've sent 80 Tokens to volvo_gamer

[18:12:02] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Speler] Tokke2015 » hebben ze hier ook parkoer
[18:12:08] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Premium] Mr_Maxieman » waar
[18:12:09] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Speler] MoreRed » lol tkin
[18:12:10] [Client thread/INFO]: [CHAT] [God] zStevennL0l » ben even farmen :3
[18:12:17] [Client thread/INFO]: [CHAT] Hier klopt iets niet: Speler niet gevonden.
[18:12:21] [Client thread/INFO]: [CHAT] Hier klopt iets niet: Speler niet gevonden.
[18:12:23] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Premium] Mr_Maxieman » wie verkoopt wheat
[18:12:34] [Client thread/INFO]: [CHAT] =================[The Haunted Network]================
[18:12:34] [Client thread/INFO]: [CHAT] Support de server. Koop een rank in onze winkel.
[18:12:34] [Client thread/INFO]: [CHAT] Ga naar shop.haunted-mc.com
[18:12:34] [Client thread/INFO]: [CHAT] ====================================================
[18:12:34] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Speler] Tokke2015 » parkour
[18:12:40] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Speler] liz500 » Hvl?
[18:12:41] [Client thread/INFO]: [CHAT] ** You are entering volvo_gamer's island.
[18:12:41] [Client thread/INFO]: [CHAT] ** You are leaving lesley55's island.
[18:12:41] [Client thread/INFO]: [CHAT] Teleporting you to volvo_gamer's island.
[18:12:43] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Speler] dbl_2 » ik heb niet alle kleuren maar ik heb er wel een paar
[18:12:50] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Speler] dbl_2 » 5 kleuren
[18:13:00] [Client thread/INFO]: [CHAT] Hey! Sorry, but you can't use that here.
[18:13:04] [Client thread/INFO]: [CHAT] Hey! Sorry, but you can't use that here.
[18:13:08] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Speler] dbl_2 » 5
[18:13:10] [Client thread/INFO]: [CHAT] Teleporting you to your island.
[18:13:10] [Client thread/INFO]: [CHAT] ** You are entering lesley55's island.
[18:13:10] [Client thread/INFO]: [CHAT] ** You are leaving volvo_gamer's island.
[18:13:12] [Client thread/INFO]: [CHAT] [Elite] HollanderLucas » Mr_Maxieman Hvl Wheat wil je en wat geef je ervoor?
[18:13:28] [Client thread/INFO]: [CHAT] Hier klopt iets niet: Speler niet gevonden.

Hape

Niet Verified
7 sep 2014
238
128
139
Wat mij betreft uitgemaakte zaak.

De opzet van Volvo_gamer blijkt duidelijk uit zijn weigering om de market te gebruiken.
Afgelopen woensdag rond 19;00 had ik al gecontroleerd wanneer Volvo_Gamer offline was gegaan: [18:12:10], luttele 8 seconden nadat het geld was verstuurd.

Volvo_Gamer heeft *geen* eiland/home voor zover ik kan zien. (?) Wat vreemd is omdat je er naartoe kon. Zoek ik intern nog wel uit.

Ik denk dat het wel duidelijk is. Scammen met Tokens.

Morgen (het is nu een beetje laat) probeer ik nog even wat extra (fysieke) controle te doen) en zal ik hier rapporteren voor de volledigheid.

Daarna kunnen we de 80 tokens aan Lesly teruggeven en de "rest" afhandelen met Volvo.

Lesly, dank voor je vertrouwen, het bewijs is geleverd.

Hape

Laatste update:

Hape

Niet Verified
7 sep 2014
238
128
139
Wow,
wat een mooi en goed georganiseerd eiland heb je man.
Even bezoekje gebracht (dankzij Biba).

Heel mooi. Ik kom binnenkort wat dingen "afkijken" bij je.

Je tokens staan nu op Tk. 5.091
Met de 80 Tk die ik er nu ga bijzetten is je saldo: Tk. 5.171

Volvo_Gamer is voor 30 dagen uitgesloten van meespelen en heeft de tokens (gedwongen) ingeleverd.

Hiermee zijn we rond.

Heel veel plezier weer op Haunted!

Gr. Hape / snekcrem

lesley55

Niet Verified
27 mei 2015
7
0
20
25
heel erg bedankt voor je hulp, toen ik naar hem ging gewoon met zijn warp maar deze heeft hij later weer weggehaald, fijn dat ik jouw ook kon helpen met mijn island ideeën, je bent altijd welkom met /is warp lesley55
mvg lesley

Status
Niet open voor verdere reacties.