[uitleg] java naar 64bit updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
hallo mensen,
Ik weet dat heeel veel mensen tegenwoordig een 64bits PC hebben,
helaas is het niet geheel voor de hand liggend hoe men ook de 64 bits versie van minecraft kan spelen,
veel mensen "denken" dat ze de 64 bits versie spelen, maar heel vaak (99%) is dit toch niet het geval heb ik gemerkt ;)
(zeker nu de nieuwe installer automatisch java 32bit installeert ;) )

En ja, als je een 64 bits PC hebt, draait java 64 bits ook een stuk soepeler dan de 32 bits versie ;)

Dus hierbij de uitleg hoe je kunt switchen ;)



=============================
=============================
1)
check eerst of je PC wel 64bits is ;) dit doe je door DXDIAG te openen, typ dus gewoon dxdiag in bij Run of Uitvoeren, (of zoeken) dan krijg je dit scherm:
2015-01-30 15_09_28-DirectX Diagnostic Tool.png



=============================
=============================


2) Als je dus een 64 bits PC hebt, en of je nou denkt dat je al 64 bits minecraft draait of niet, check TOCH even in-game welke versie je draait, want HEEEL veel mensen spelen toch perongeluk nog de 32 bits versie, terwijl ze dachten dat het 64 bits was ;)
Om te checken welke minecraft versie je draait moet je even in-game op f3 drukken, en dan zie je hier hoe je het kan zien:
2015-01-30 15_10_05-Minecraft 1.8.png


=============================
=============================


3) als je geen 64 bits hebt, en je wilt die wel, moet je dus even je GEHELE java eraf gooien,
Dit doe je bij de Control Panel, daar klik je Add or Remove programs, of Uninstall a program (dit kan verschillende namen hebben) daar zie je dan ergens Java blablabla tussen staan, let op: er kunnen meerdere versies van java op je pc staan, verwijder ze dus allemaal ;)
rechtermuis knop op die java en dan Uninstall ;)

(BTW je hoeft niet bang te zijn dat je hierdoor bijv minecraft dingen gaat missen ofzo, neen, java is een los programmatje, en kan rustig weg zonder problemen ;) je minecraft folder zal helemaal intact blijven)



=============================
=============================


Stap 4 kun je overslaan, want ik kom er net achter dat de java site niet meer checked welke browser je gebruikt, je kunt dus meteen bij stap 5 de 64bits versie van java downloaden als het goed is ;)

4) Nu gaan we zorgen dat de 64 bits versie erop komt, het grappige is, om de 64bits versie van java te kunnen downloaden heb je PERSEE een 64bits internetbrowser nodig..... vraag me aub niet waarom, of hoe je dit kunt omzijlen.... dat kan niet, want de site van java detecteert automatisch of je met een 64bits browser browst...
Dus, zorg dat je een 64bits browser opent, Op de meeste computers staat standaard al Internet explorer 64bit, typ maar bij zoeken "Internet" en als het goed is zie je dan de Internet explorer, maar ook een Internet Explorer (64bits) zoals op dit plaatje:
2015-01-30 15_31_57-Start menu.jpg


Open dus die 64 bits browser, of als je die toch niet hebt, download die dan even, gewoon googlen naar internet explorer 64bits, en dan de resultaten van de officiele microsoft.com site gebruiken (niet downloaden van andere sites zoals softtonic ofzo, dat is troep)


5) nu kun je de 64bits versie van java downloaden ;)
doe dit hier :
Java voor Windows xp/vista/7/8+ Offline (64-bits)
bestandsgrootte: 89.1 MB

of hier: https://www.java.com/nl/download/manual.jsp en dan moet je die ene hebben met (64-bits) erachter ;)

dan heb je eindelijk de 64 bits java, installeer die.



Als je hierna je minecraft opstart en weer f3 drukt zul je zien dat je eindelijk echt in de 64 bits versie speelt! :)
ook zul je zien dat je fps hoger is, en dat je meer settings kunt gebruiken in optifine :)
 
Laatste update:
  • Like
Reactions: remymine

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
Huh, er staat dat hij geen java nodig heeft xD
en die nieuwe launcher geeft bij mij echt een fps drop..
ja, omdat hij die java zelf automatisch installeert,. . maar heeeel minecraft en alles erop en eraan is geprogrammeerd in java taal... je kan dit niet zomaar omzetten ofzo.... het zal altijd java nodig blijven hebben :(
 

conceptswe

Niet Verified
24 mei 2014
375
159
229
25
Niet kijken stalker!
ja, omdat hij die java zelf automatisch installeert,. . maar heeeel minecraft en alles erop en eraan is geprogrammeerd in java taal... je kan dit niet zomaar omzetten ofzo.... het zal altijd java nodig blijven hebben :(
:(
heb meteen mijn minecraft bestand terug gezet naar gisteren lol
ik vertrouw die nieuwe launcher echt niet :S
 

whitch

ie kunt néét meer doone as kan
whitch
whitch ✔
Supreme
18 sep 2013
1.125
434
332
"Ergens op deze aardbol"
raff ik heb gedaan wat je vertelde , en inderdaad mc is nu 64-bit:D
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
raff ik heb gedaan wat je vertelde , en inderdaad mc is nu 64-bit:D
hihi, blij te kunnen helpen :)

wel frappant dat dit zo omslachtig moet he xD eigenlijk zou je gewoon binnen minecraft een knopje moeten hebben met "switch to 64bit java" en dat ie dan automatisch de nieuwste java 64 bit erop zet ofzo.....
 
  • Like
Reactions: whitch

obsidiankeeper

Niet Verified
13 jan 2015
5
0
72
24
Oss
Dit is meer omslachtig van Java. Java 8 64 bit moet je zelf downloaden en instellen terwijl alle andere versies de hele dag doorzeuren om te updaten naar alles behalve de nieuwste versie die voor jou computer gemaakt is :p. Maar zeker een handige tutorial ik draai al wat langer 64 bit maar dit boost je fps gigantisch(als ik op skyblock met render distance van 32 chuncks stilstaand cobble mine trekt ie zelfs met m'n Intel kaart 294 fps(en met m'n nvidia nog meer)
 

Pelle

Niet Verified
7 nov 2014
391
72
174
24
raf java in niet hetzelde als javascript he :P
minecraft is geschreven in de talen C en C++. en wordt gerunned in java :)
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
raf java in niet hetzelde als javascript he :p
minecraft is geschreven in de talen C en C++. en wordt gerunned in java :)
dat java niet hetzelfde is als javascript weet ik wel ;) Wie is hier nou de computer nerd? :p
en nee hoor, je liegt, het is geschreven in Java, alleen de handheld versies zijn omgezet naar C en C++ ;)

get your facts straight kiddy! :p


(btw notch heeft zelfs ooit eens gezegd dat ie er spijt van heeft dat ie het geprogrammeert heeft in de java programmeertaal, en niet in C++ oid, omdat het nu heel moeilijk is om over te zetten van java naar een ander platform ;) daarom lopen die handheld versies ook zo ver achter heheh )
 
Laatste update:

Pelle

Niet Verified
7 nov 2014
391
72
174
24
Oh haha,
een vriend van mij had dat ooit een keer gezegd :(
naja nu zie je maar weer.
geloof niet zomaar iedereen :)
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
yep, die nieuwe installer die "zegt dat ie geen java nodig heeft" moet je niet vertrouwen..... sowieso heeft minecraft ALTIJD java nodig.... aangezien minecraft helemaal gemaakt is in java,... dus ik snap niet hoe die grapjurken z0iets durven te plaatsen, met een comment erboven dat er geen java meer nodig is... echt WTFFF mojang???? hoe diep kun je zinken..... maja mojang he :p

(heel minecraft is gemaakt in java... en ja ook 1.8 is totaal 100% gemaakt in java.... dus je hebt gewoon deze 64bits java nodig die ik je net liet zien in mn turorial.... maar Mojang zelf probeert je wijs te maken dat hun "kuch installer kuch" beter is dan gewoon java te updaten.... echt slecht van hun! )
 

Master_genius_1

Niet Verified
14 dec 2014
835
164
234
25
Amsterdam
www.technicpack.net
En bdw: ik kom er niet uit want ik heb mijn pc op nederlands staan en daarom kan ik niet naar ''control panel'' etc. Want dat heet anders bij mij, kan iemand me helpen?
 

Pelle

Niet Verified
7 nov 2014
391
72
174
24
configuratie scherm.
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
En bdw: ik kom er niet uit want ik heb mijn pc op nederlands staan en daarom kan ik niet naar ''control panel'' etc. Want dat heet anders bij mij, kan iemand me helpen?

of gewoon je pc naar engels zetten zoals het hoort :P heheh maja, is idd configuratie scherm , geen idee hoe de andere dingen heten in het nederlands though.... windows hoort gewoon engels te zijn :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.