Dit is mijn mening en ik heb commentaar van anderen erin verwerkt. Veel plezier met lezen!
Beetje jammer dit... Scammen hoort nou eenmaal gewoon bij Factions/Prison/Miners. Naar mijn mening gaat de server beetje bij beetje achteruit... Eerst Free bij prison eruit gehaald. Nu moet je voor altijd in de gevangenis blijven! Daarna Creeper Eggs in factions eruit gehaald. Moet het raiden zo moeilijk worden? Nu is scammen niet meer toegestaan. Hoe moet je anders lui Z worden? Ook kwam er een nieuwe arena op Miners die veel te groot was voor velen, omdat je makkelijk kon PvP loggen. Naast dit zijn er nog wat dingen achteruit gegaan naar mijn mening. Kijk naar rare stuff op Prison dat niet meer rare wordt, omdat er toevallig iemand jarig is. Maak dan gewoon nieuwe stuff, maar ga alsjeblieft geen stuff van mijn wall of rare pakken en dat duplicaten! Alsjeblieft zeg... Waar moet dit naartoe? We wachten naast dit ook nog op PvPWars dat al een half jaar is uitgesteld (reden doet er even niet toe, maar zeg dan ook niet dat het er komt en stel je het weer uit). Ook staan er reports nog regelmatig een aantal weken open zonder dat er wat aan gedaan wordt.
De website vind ik persoonlijk ook niet heel veel mooier geworden. De kleuren die eruit zijn gehaald, letter grootes, lettertype e.d., maar ik vind wel dat het "ban"forum gedeelte mooier en fijner is gevonden om te kijken of mensen een ban hebben.
Van bovenstaande dingen maakt de reden vrij weinig uit. Het is meer dat er makkelijk wat aan gedaan kan worden, maar dat dat niet wordt gedaan!
Dat je niet mag scammen met tokens op Factions is nog te begrijpen, aangezien dit een betaalmiddel is over de gehele server en dat je niet mag scammen met real life money is ook wel logisch, maar scammen met stuff en Prison/Miners coins die alleen op één serveronderdeel gebuikt worden... Dit gaat mij echt te ver! Natuurlijk kan je voortaan coins kopen met real money, maar is dit de reden dat scammen niet meer toegestaan is? Mocht dit zo zijn dan vindt ik dat erg raar, aangezien jullie het dan blijkbaar voor het geld doen, want volgens mij waren er voorheen geen problemen met alle betalingen voor de server en zo?
Tegenwoordig zijn de kleuren al uit de chat gehaald en ik heb me ook laten vertellen dat als je nu een rank koopt je geen /nick meer kan doen. Of dit waar is weet ik niet, misschien dat iemand het me kan vertellen en kan vertellen waarom dit zo gedaan is? Ik zeg nu niet dat jullie iets verkeerd doen, maar ik zou graag willen weten waarom dit is gedaan.
Ik loop nu wel een beetje dingen af te zeiken zonder enig verbetering zelf op te noemen, dus hier mijn punten van verbetering:
- Maak over grote veranderingen (zoals in dit geval) een een polletje over wat mensen graag willen. Zodat jullie weten of het een goed idee is om het te veranderen en het niet daarna weer terug te draaien. Daarnaast hoeven jullie het misschien niet te veranderen en hebben jullie weer even tijd om aan andere dingen te werken (reports, bugs, PvPWars!!!!, Turfwars, etc.).
- Stel meer/nieuwe, actieve Mods aan (en "ontsla" inactieven als het er te veel worden). Ik hoor redelijk vaak dat jullie niet alle tijd hebben om op reports te beantwoorden, omdat jullie het druk hebben. Hiervoor hoef je alleen maar meer vertrouwde personen aan te stellen. Ik snap dat dit moeilijk is, maar er lopen genoeg mensen rond die goed te vertrouwen zijn en graag de server willen verbeteren.
- Laat nieuwe dingen die jullie gemaakt hebben eerst even testen/beoordelen door een aantal spelers (bijv. een nieuwe PvP arena).
In bovenstaande dingen zijn een paar veranderingen die vanaf de kerst aan de server zijn aangebracht. Ik vind dus dat vanaf kerst de server achteruit is gegaan. Naast dit kritiek over wat er allemaal mis is, moet ik wel even toegeven dat ik één ding heb gevonden dat wel goed is, namelijk dat jullie sinds kort naar de mening van spelers vragen wat die graag zouden zien. Ik ben erg blij dat jullie ermee gekomen zijn :). Ook is het erg fijn om je ping op de server te kunnen zien.
Naast al dit gezeur vind ik het wel erg leuk dat de community heel erg gezellig is en dat iedereen je goed kan helpen.
Mvg,
Rutger
PS. Er zijn nog veel meer dingen die ik jullie kan vertellen, zowel negatief als positief. Alleen deze dingen kan ik nu niet ter plekke verzinnen :p