Belangrijk Zo begon minecraft

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitch

ie kunt néét meer doone as kan
whitch
whitch ✔
Supreme
18 sep 2013
1.125
434
332
"Ergens op deze aardbol"
de geschiedenis van minecraft
Classic
Het begon allemaal bij de uitvoering classic dat was de eerste versie van het spel minecraft. Dit spel is uitgebracht op 17 mei 2009

Indev
Na de classic uitvoering kwam de indev. Deze versie kwam rond 23 december 2009.
Deze uitvoering waren een aantal dingen verbeterd.

Infdev
Na de indev uitvoering kwam de infdev. deze update kwam rond 27 februari 2010.
Ook hierin was het een en ander veranderd.
(over deze 3 versies is bijna geen informatie te vinden.)

Alpha
Na de infdev uitvoering kwam de alpha. Deze versie kwam rond 28 juni 2010 uit.
In deze versie was er maar 1 spelmode, genaamd survival. Het doel van survival was om zolang mogelijk te overleven. Tijdens de alpha-fase is minecraft heel veel geüpdate. Dit kwam omdat de maker (notch) sinds 29 mei 2010 fulltime aan het werk ging en het bedrijf mojang oprichten. Bugs en kleine aanpassingen werden door de weeks gedaan, op vrijdag kwam de Secret Friday'-update. Daarin werden nieuwe functies verstopt die de speler moest vinden. Ook werd in deze alpha-fase multiplayer ontwikkeld.
Op 11 december 2010 maakte notch bekend dat op 20 december de alpha-fase zou worden geüpdate, en zou er een beta-fase aankomen.

Beta
Dus na de alpha-fase kwam de beta-fase, deze heeft notch nog steeds.
de beta versie heeft ook net zoals de alpha versie, veel updates gehad, over deze updates is heel veel bekend.

Nu nog komen er meer dingen bij om het voor spelers ,steeds leuker en mooier te maken.

Laatste update:
  • Like
Reactions: LittleToNi10

whitch

ie kunt néét meer doone as kan
whitch
whitch ✔
Supreme
18 sep 2013
1.125
434
332
"Ergens op deze aardbol"
Ik zelf ben begonnen met de alfa versie betaalde in die tijd 5 euro of 7.50 euro weet het niet meer precies,te lang geleden whuaaa.

• Like
Reactions: LittleToNi10

LittleToNi10

Niet Verified
12 dec 2013
242
108
244
26
Ik begon pas in 2012 met me Broer isalauravds isalauravds is een leenacc, isa speelt daar ook op

Stevenn

Niet Verified
15 nov 2014
667
184
244
26
Ik ben begonnen in september 2014... Ongeveer toen school begon :D

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
37
In de buurt van Eindhoven
in 2009, toen ik begon was er nog geen download op de site van minecraft, ook werd er nog nergens gesproken over mojang :)
men kon letterlijk alleen spelen met een simpel accountje (die heb ik dus voor de gein raff666 genoemd) en dan kon je gewoon op de site van minecraft zelf spelen,
er was nog niet veel, survival enzo zat er nog niet eens in, je had gewoon platte werelden waar je wat met blocks kon bouwen :p
wel kon je gauw online .. in kleine mini servers (200x200 blocks ofzo, gewoon een flatland, hier kon je dan een beetje gaan pixel arten ofzo :p of beetje gebouwtjes maken....
wel was het moeilijk om servers te vinden, deze stonden niet aangegeven, je moest zelf maar op internet zoeken naar ip adressen... en dan meestal zaten ze vol of was het een slechte server :p

het duurde echt nog heeel lang voordat survival eindelijk online kon, en toen pas begon minecraft echt leuk te worden :)
ik moest toen een keer mn gratis accountje gaan overzetten naar betaalde, dit kostte idd 5 euro Whitch :)

destijds al bezig geweest met redstone... er waren toen nog geen pistons, en geen repeaters.... ALLES moest dus alleen met torches en redstone dust... dit was echt heel lastig! zelfs een simpele T-flipflop was destijds al 15x15 blocks....
ook waren er geen knoppen of levers, dus om bijv je counter of calculator te laten werken moest je bepaalde torches afbreken of juist plaatsen :P

ik weet nog goed dat ik later een mod/plugin tegen kwam die gekke witte pistons toevoegde... en hierna duurde het nog maar een maand of 3 en hoppatee, Notch had die mod gepakt en in het spel gepropt :) alleen met klein beetje andere features... de pistons uit de mod waren beter, die kon je ook blocks laten afschieten ;)

oohh man, mooie ouwe tijden :)

K

Kogetsoo

Guest
Ik begon in 2011 langzaamaan met spelen, Minecraft was toen al aardig gesetteld. Maar gek genoeg speelde ik nog niet online.

Pas eind vorig jaar ben ik met mijn sp ervaring naar multiplayer gegaan en dat bevalt mij super!

Aantal servers in korte tijd versleten, maar Haunted is veruit de leukste!

Groeten,
Koge

lorenzokwant

Niet Verified
10 okt 2013
47
11
134
24
ik kreeg het van me broer in 2011 op de full release van minecraft ik begreep er eerst niks van toen bouwde ik een dirt huis en kwam pas een week later achter hoe ik wood moest krijgen toen heb ik weken lang het gespeeld en nu nog als steeds

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe
ik ben 4-5 maand gleden begonnen :p en ik heb alles van mezelf geleerd, dus no hulp. ik wist NIETS over commands ofzo :p en uiteindelijk weet ik nu 75% van alles van mc :3 ( ook ben ik in top 20 kitpvp, mssn wel top 10 ) xd

K

Kogetsoo

Guest
De dag van 19 januari 2013 maakte ik een account aan op mojang en kocht gelijk minecraft. Ik was nog zo slecht met de ''ASWD'' besturing, dat ik niet wist hoe je moest lopen. :p

Haha, nooit fps games gespeeld?

Groeten,
Koge

artho

Niet Verified
31 okt 2014
986
189
244
ik ben 4-5 maand gleden begonnen :p en ik heb alles van mezelf geleerd, dus no hulp. ik wist NIETS over commands ofzo :p en uiteindelijk weet ik nu 75% van alles van mc :3 ( ook ben ik in top 20 kitpvp, mssn wel top 10 ) xd
Ik weet nog toen je op factions kwam en ik unarmedde, je noemde me hacker en ik heb je dan uitgelegd dat dat mcmmo is :P

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe
Ik weet nog toen je op factions kwam en ik unarmedde, je noemde me hacker en ik heb je dan uitgelegd dat dat mcmmo is :p
hahahhahaa ja nu herinner ik het me ook :')

Bauertje

Niet Verified
8 aug 2014
835
459
287
24
Ede, Het Koninkrijk der Nederlanden
Ik veranderde de besturing naar die pijltjes is best handig :p
Bij mij zijn de pijltjes minuscuul. :')
Ik begon in groep acht, dus ongeveer, uhm toen ik 11 was. :)
Toen skypte ik met 'n vriend en ging hij mij alles uitleggen. Ik snapte er niets van, ging dood, en dacht, toen hij zei dat er spiders in caves zijn, 'leuk als huisdieren'...
Tja. Eerste spawn was ook nog eens in de jungle, noob + spawn in jungle = trouble
:)

Peaceful Panda

Niet Verified
11 feb 2015
115
72
164
26
Balegem (België)
Ik heb op mijn 10de ooit eens Minecraft gespeeld voor een jaar, gebruikte toen het account van een maat die het niet wist;)!

Ben 2 weken geleden ook begonnen en wou weer stoppen, maar toen kwam ik dit servertje tegen!
Ik denk dat ik aan deze server wel heel veel uurtjes zal spenderen.

jan28

Niet Verified
28 sep 2014
876
103
224
23
Belgie
ik kreeg het in eind september 2013 speelde het toen met pijltjes en touchpad (verschrikkelijke tijden) heb toen een heel weekend met iem van mijn klas geskypt en alle basis dingen gevraagt kon er toen niks van ocharme die persoon (was toen ook bang van zombies enzo:confused:) en ongeveer een jaar geleden begon ik rond te vragen wat multiplayer was en zo heb ik op het internet haunted gevonden was mijn eerste en beste server:)

Status
Niet open voor verdere reacties.