Pesten of koning?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe
Neenee, het is eenmaal groepsdruk
Pak de 'grootste' eruit
Najah ik heb maar 1/10 vertelde wat er in feite aan de hand is. Het is erg moeilijk in mijn situatie. :s

Mijn verhaal:

2000 *Kind te geboren, afwijking aan het oor, rechterkant doof, linkerkant dubbel zo goed horend. Hypermobiliteit* ;)

Op de eerste dag van de basisschool werd ik al 'buitengesloten' door de rest van de klas.
Ik werd niet echt gepest, tenminste zo zou ík het niet noemen. Wel opmerkingen van 'Oh, heb je hem weer hoor!'
Ik had wel 'vrienden' die kwamen 'spelen' (zo noemde men dat in die fase ;o), maar tja, het waren soort van mensen die bij de klas stoer wilden doen door niet met mij om te gaan.
Ik vond dit verschrikkelijk.

2007 *Ellende begint*

In groep 3 á 4 begin ik mij heel erg ellendig te voelen. Een vriend wordt gepest, ik wil ingrijpen, maar durf niet 'Oh, heb je hem weer hoor!'
Mijn lieve opa en oma sterven in ditzelfde jaar, men komt er achter dat ik slimmer ben dan de rest, dit was de aanleiding voor nóg meer buitensluiten.

2010 *Het gaat 'mis'*

Ik voel me zo ellendig, ik durf met niemand erover te praten, kán dat niet, wíl dat niet. Op een dag zei ik tegen mijn moeder 'Mama, ik wil dood'.
Ze vroeg 'Is dit een grapje ofzo?' Ik barstte in tranen uit; hét teken.
Ik moest naar de psycholoog, heb hem alles verteld, over dat ik dood wilde, dat niemand meer van mij hield, ik niets goed deed.
De Psycholoog maakte een mooie opmerking die mij altijd bij zal blijven; 'Als je dood gaat, kan je ook niets meer goed doen.'

2012 *Beter*

Ik voel me beter, maar ben vooral blij dat ik nog leef, zelfmoordneigingen waren gelukkig nog niet té sterk. Ik heb nog twee vriendinnen die me altijd opgevangen hebben, de rest heeft nooit iets voor me gedaan. Ik ga één ding doen als ik naar de middelbare ga, ik begin opnieuw, ik zorg dat het nú wél goed gaat! Op naar gymnasium, ik zie wel, hopelijk word ik niet gepest vanwege mijn oor...

Genoeg nu! ;)
Respect Maarten. Zoiets had ik wel niet verwacht in je leven, maar ik steun je enorm hard. :)

Bauertje

Niet Verified
8 aug 2014
835
459
287
24
Ede, Het Koninkrijk der Nederlanden
Najah ik heb maar 1/10 vertelde wat er in feite aan de hand is. Het is erg moeilijk in mijn situatie. :s

Respect Maarten. Zoiets had ik wel niet verwacht in je leven, maar ik steun je enorm hard. :)
Jij hebt het nu harder nodig! ;)

D

Deleted member 2824

Guest
Ik ben gepest van groep 3 t/m 5 in groep 1 en 2

was ik de baas of zoiets
  • altijd al het speelgoed
  • altijd het grootste stuk van de zandbak
  • altijd de meeste planken
  • enzovoort
Maar in groep 3 werd ik een beetje geplaagd
en in groep 5 heb ik een poepie laten ruiken Dus zo ging dat

Gr.Sebastiaan

Peaceful Panda

Niet Verified
11 feb 2015
115
72
164
26
Balegem (België)
Snifsnif, droevig onderwerpje!

Pesten of koning?
Ik ben geen 1 van beide :) Ik krijg graag aandacht, maar ik ga er (meestal :p) niet naar vragen dus ben ook geen king en ik ben ook iemand die (denk ik ;)) geen "vijanden" heeft, vind het zelfs heel raar dat ik nog nooit iemand ben tegengekomen die me niet af kan en als dat zo zou zijn mogen ze het zeker in men gezicht komen zeggen! :)

En wow, ik was wel verschoten hoeveel mensen hier al gepest zijn:eek:, is eigenlijk wel erg dat het er zo veel zijn! Maar wel gigantisch veel respect voor degene die verder zijn gegaan en er sterker uitgekomen zijn! :)

Laatste update:

Master_genius_1

Niet Verified
14 dec 2014
835
164
234
25
Amsterdam
www.technicpack.net
liefde en haat staan dichtbij elkaar! Ik ben nooit gepest.
Heb wel is geplaagd(moet ik eerlijk toegeven) maar nu doe ik dat niet meer.

Heb een keer iets mee gemaakt maar dat is te heftig om te vertellen...

Op de middelbare vond ik het eerste jaar het leukst had veel vrienden en behoorde tot de "populaire groep" soms kan dat ook nadelig zijn(net aan overgegaan).

Het tweede jaar vond ik wat minder. Had een paar vrienden alleen ik was wel erg stil(cijfers waren hoog).

Derde jaar is tot nu toe wel tof :p alleen jammer dat er veel racisten in mijn klas zitten #saynotoracism! Behoor weer tot "populaire groep"(cijfers zijn tot nu toe mooi) ;)

MVG,
Master

Bauertje

Niet Verified
8 aug 2014
835
459
287
24
Nu denkt men hier zeker 'oh, oh, daar heb je hem weer' ;)
Maar sinds ik op de middelbare zit, ben ik super positief ingesteld (merk je misschien wel?) en ben ik erg geliefd (wat zeg je me nou?! :o)

Het gaat nu super goed overigens, ondanks oververmoeidheid, maar daar kom ik wel overheen! ;)

Hehe, komt het toch allemaal weer goed. Net een sprookje, alleen de mooie prinses ontbreekt nog! <3

Master_genius_1

Niet Verified
14 dec 2014
835
164
234
25
Amsterdam
www.technicpack.net
Nu denkt men hier zeker 'oh, oh, daar heb je hem weer' ;)
Maar sinds ik op de middelbare zit, ben ik super positief ingesteld (merk je misschien wel?) en ben ik erg geliefd (wat zeg je me nou?! :eek:)

Het gaat nu super goed overigens, ondanks oververmoeidheid, maar daar kom ik wel overheen! ;)

Hehe, komt het toch allemaal weer goed. Net een sprookje, alleen de mooie prinses ontbreekt nog! <3
*uch uch* ontbreekt?

D

Datdus

Guest
Oei oei. Zwaar onderwerp, wel goed dat je hem aansnijdt!

Voordat ik dieper inga op mijn situatie moet ik eerst even iets uitleggen. Ik een syndroom heb genaamd BPES. Dit syndroom zorgt ervoor dat mijn oogleden wat afwijken en dat is dan ook meteen het enige symptoom. Je zou het kunnen vergelijken met de oogleden van Aziatische mensen, maar ik heb geen familie van Aziatische afkomst. Het syndroom is zeer zeldzaam, 1 op de 50.000 mensen hebben BPES. In Nederland worden jaarlijks zo'n drie tot vier baby's geboren met BPES. (sommige mensen valt het totaal niet op)

Op mijn eerste basisschool werd ik gelukkig bijna nooit gepest, ik voelde me ook totaal niet anders dan de andere kinderen. Ik had een hele fijne klas en ook best veel vrienden. Tot het moment dat ik verhuisde en naar een andere school moest. Ik weet nog goed dat ik de eerste dag werd voorgesteld aan mijn klas door de juf en er een jongen riep "Gadverdamme, hij lijkt wel een alien" waarop heel de klas erg moest lachen. Ik realiseerde me toen voor het eerst pas echt dat er iets anders aan me was. Ik ging van veel vrienden naar geen vrienden plus de daarbij horende pesterijen. Als snel realiseerde mijn ouders dat dit totaal niet goed voor me was en we verhuisde dan ook al na een jaar terug naar onze oude buurt waar ik weer terug ging naar mijn oude school. Alles was weer even zoals voorheen. Geen pesterijen, een aantal goede vrienden. Toch was ik erg onzeker geworden over mijn uiterlijk en daar heb ik nu nog steeds last van. Na de basisschool heb ik mezelf heel erg teruggetrokken. Ik ging niet veel uit, ik kwam niet veel buiten, ik had niet veel vrienden. Tot het moment op het MBO dat ik het zat was. Vanaf toen ben ik begonnen met langzaam weer wat opener te worden en meer zelfvertrouwen te krijgen, dit heeft wel een tijdje geduurd en was zeker niet makkelijk.

Tegenwoordig gaat het prima. Heeeeel soms krijg ik nog lompe opmerkingen of rare blikken maar ik heb er mee leren omgaan en ik laat het mijn leven niet meer negatief beïnvloeden. :)

één advies, zorg ervoor dat je niet zelf je grootste pestkop wordt!

• Like
Reactions: Cas

Cas

Niet Verified
29 jul 2014
446
97
244
11
Groningen, Haren
Ik ben vanaf groep 6 t/m klas 2 middelbare (VMBO) gepest. Ben altijd steviger geweest en de klas keerde mij dus de rug toe. Ik mocht nergens bij horen. 'K werd bijna iedere dag uitgescholden voor koe/varken, kreeg chipszakken over mijn hoofd gegooid, gevolgd door half-volle blikjes cola.. klasgenoten die niets deden. Ik haatte mijn klas. Hierdoor ben ik een studienerd geworden. Ik haalde alleen maar 10'en op school (collected: 52 in 2 jaar tijd :p )... en ik zonderde mij af van de anderen. Ik ben er kei onzeker van geworden en ik ben toen door mijn mentor naar speciaal onderwijs gestuurd (eind 2VMBOkgt) , ze wisten niet wat ze met me moesten.. ik was zó bang voor alles. Na 3 maanden weer teruggekeerd naar regulier , speciaal onderwijs was écht een hel, niets voor mij, en vanaf toen ging het eigenlijk beter.

Daarna sprong gemaakt van vmbo-theoretisch naar havo, toen werd ik niet meer gepest.. nu op het hbo zit ik wel écht op mijn plekje. Mijn onzekerheid speelt nog steeds een grote rol.. in combinatie met mijn perfectionisme is dat niet zo handig.
Dit had ik ook meegemaakt dat als je iets zat te eten dat ze dan zeiden 'Hey Varkentje'

DuracellKonijn

Supreme
DuracellKonijn
DuracellKonijn ✔
Supreme
13 okt 2014
847
385
380
24
Antwerpen
Bij mij zit het vrij raar in het 1ste middelbaar werd ik enorm gepest (omdat ik minecraft speel) maar na een half jaar heb ik hem helemaal in elkaar geslagen midden op de Turnhoutse markt. Geen straf verkregen. Daarna waren ze bang van mij, terwel ik een vrij vriendelijk persoon ben (al zeg ik het zelf) dit schooljaar ben ik erg populair (vindt ik niet echt leuk) maar oké dus ik ben van gepest naar populair gegaan... nu zijn mensen ook heel voorzichtig met wat ze zeggen tegen mij. :)

Bauertje

Niet Verified
8 aug 2014
835
459
287
24
Bij mij zit het vrij raar in het 1ste middelbaar werd ik enorm gepest (omdat ik minecraft speel) maar na een half jaar heb ik hem helemaal in elkaar geslagen midden op de Turnhoutse markt. Geen straf verkregen. Daarna waren ze bang van mij, terwel ik een vrij vriendelijk persoon ben (al zeg ik het zelf) dit schooljaar ben ik erg populair (vindt ik niet echt leuk) maar oké dus ik ben van gepest naar populair gegaan... nu zijn mensen ook heel voorzichtig met wat ze zeggen tegen mij. :)
Ik niet hoor schat ;)
Ik zeg gwn keihard dat je een leuke aardige mêd bent ;)

DuracellKonijn

Supreme
DuracellKonijn
DuracellKonijn ✔
Supreme
13 okt 2014
847
385
380
24
Antwerpen
Ik ben vanaf groep 6 t/m klas 2 middelbare (VMBO) gepest. Ben altijd steviger geweest en de klas keerde mij dus de rug toe. Ik mocht nergens bij horen. 'K werd bijna iedere dag uitgescholden voor koe/varken, kreeg chipszakken over mijn hoofd gegooid, gevolgd door half-volle blikjes cola.. klasgenoten die niets deden. Ik haatte mijn klas. Hierdoor ben ik een studienerd geworden. Ik haalde alleen maar 10'en op school (collected: 52 in 2 jaar tijd :P )... en ik zonderde mij af van de anderen. Ik ben er kei onzeker van geworden en ik ben toen door mijn mentor naar speciaal onderwijs gestuurd (eind 2VMBOkgt) , ze wisten niet wat ze met me moesten.. ik was zó bang voor alles. Na 3 maanden weer teruggekeerd naar regulier , speciaal onderwijs was écht een hel, niets voor mij, en vanaf toen ging het eigenlijk beter.

Daarna sprong gemaakt van vmbo-theoretisch naar havo, toen werd ik niet meer gepest.. nu op het hbo zit ik wel écht op mijn plekje. Mijn onzekerheid speelt nog steeds een grote rol.. in combinatie met mijn perfectionisme is dat niet zo handig.
ik heb geen cola over mij hooft gekregen maar ze hebben 2flessen fanta in mijn boekentas gegote. ze hebben wel nieuwe boeken moeten kopen maar het bijschreiven was veel werk :(

DuracellKonijn

Supreme
DuracellKonijn
DuracellKonijn ✔
Supreme
13 okt 2014
847
385
380
24
Antwerpen
2011 vreselijkste jaar van mijn leven. ik zat op een nieuwe school en voor de eerste keer op t internaat. tot in oktober mijn moeder stierf :( ik werd uitgescholden als weeskind want ik had mijn vader ook niet meer... ik woon al sinds 2005 in een pleeggezin maar niemand wist dat toen... ik was aan het huilen nonstop en ik moest naar school. ik werd uitgelachen (zelfs door de leerkracht) ze had een pik op mij zo doorgegaan tot einde schooljaar ik groep 8 ben ik weer naar mijn vorige school gegaan naar mijn oude klasgenoten. daar was ik wel gelukkig :)

Bauertje

Niet Verified
8 aug 2014
835
459
287
24
2011 vreselijkste jaar van mijn leven. ik zat op een nieuwe school en voor de eerste keer op t internaat. tot in oktober mijn moeder stierf :( ik werd uitgescholden als weeskind want ik had mijn vader ook niet meer... ik woon al sinds 2005 in een pleeggezin maar niemand wist dat toen... ik was aan het huilen nonstop en ik moest naar school. ik werd uitgelachen (zelfs door de leerkracht) ze had een pik op mij zo doorgegaan tot einde schooljaar ik groep 8 ben ik weer naar mijn vorige school gegaan naar mijn oude klasgenoten. daar was ik wel gelukkig :)
Heftig zeg. Nu gaat het wel goed? :)

DuracellKonijn

Supreme
DuracellKonijn
DuracellKonijn ✔
Supreme
13 okt 2014
847
385
380
24
Antwerpen
Omfg, wat ik hier allemaal lees. Hoe zielig zijn die mensen die pesten :(
Wij op school doen veel acties waaronder de move pesten!
Als je iemand pest dan mag je DIRECT bij je titularis en als je het nog eens doet SCHORSING.
Mij pesten ze niet, alleen geven ze me soms een stekje maar dat doe ik dan terug.
1. Tip: praat erover met iemand, ouders, leerkracht, vriend/vriendinnen ...
Dat is bij alle scholen anders mijn klastitularissen doen totaal niks... En bij andere scholen pakken ze dat hard aan... Dat heeft te maken wat de leerkrachten ef van vinden :(

Status
Niet open voor verdere reacties.