Prismarine farm

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Checkpointx

Guest
Met grote dank aan @razerforever voor de ocean temple ben ik begonnen met de bouw van een guardian farm. Dit keer effe geen mooi bouwwerk, maar gewoon een lekker effectieve functionele farm zodat we hopelijk wat meer prismarine op Hell krijgen.

Ook dank aan @Sirwilliamxiv voor het helpen met de drooglegging en het lenen van 38 sponzen, is hard nodig want we hebben serieus wat lekkage....

Ik ben nog een beetje aan het nadenken over het ontwerp, maar denk dat het er eentje wordt met dispensers met water, een 35 blok drop en minecarts op de boel op te halen... Ik weet nog niet wat de max mob count gaat doen met de snelheid van deze farm, maar wat ik erover heb gelezen en gezien op youtube it je al snel tussen de 50k en 100k items per uur, daar kun je toch lekker wat mee bouwen :p

Ik hou jullie op de hoogte!

3492reu.png

Last edited by a moderator:

Jurgen

Niet Verified
3 jan 2015
34
27
119
21
Het zou handig zijn als hier voor een warp te plekken komt alleen er bestaat er al één. Als je nog een tempel nodig hebt.. Heb ik er 1 voor je klaar liggen

C

Checkpointx

Guest
@UprisingErrors Verwacht ook zeker niet dat dit 100k aan items gaat opleveren, maar ben wel benieuwd wat dan wel.

@Jurgen Dit is op de hell server, daar is wel een warp naar zo'n farm maar die kost nog best wat tokens, wel leuk idee, als hij snel genoeg is kan je een soort douche maken waar je onder kan staan om items te krijgen...

Last edited by a moderator:
C

Checkpointx

Guest
Muur staat, tijd om de boel droog te leggen...

148qf02.png

219pfuc.png

Stevenn

Niet Verified
15 nov 2014
667
184
244
26
Waarom gebruik je stone daarvoor... Is het niet handiger om met dirt te doen? Gaat veel sneller weg :)

C

Checkpointx

Guest
Dit is het werk van sir william, maar ik werk ook met stone, Stone heb ik nl, dirt niet. Bovendien is het zo weg met een beacon, heb ik toch ook nodig als ik die tempel afbreek

C

Checkpointx

Guest
geen automatische kill systeem maken. ga lekker met je looting 3 zwaard staan rammen dan gaat je loot lekker hard. zoniet, zet maar een flinke pot koffie.. :D

Hey ik ben de redstone koning, dus er komt gewoon een switchje om te schakelen tussen automatisch en handmatig bakken van de visjes :p kan ook geen blaze spawners vinden op hell, dus heb sowieso ook een xp farmpje nodig!

Ben alleen nog ff aan het twijfelen of ik een 35 blok drop gebruik om ze te killen of 4 lagen lava.

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.727
1.826
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Haha just kidding.

Maar ziet er goed uit :P Al een aantal mooie guardian farm designs langs zien komen.
Ben benieuwd naar deze :)

razerforever

Niet Verified
10 jan 2015
108
32
169
Hoor ik nou Blaze spawner? :P
Heb ik er nog 1tje van als u die wilt ;)
Ben benieuwd naar het eindresultaat @Checkpointx
Veel succes verder nog hé!

-RazerForEver

C

Checkpointx

Guest
Hoor ik nou Blaze spawner? :p
Heb ik er nog 1tje van als u die wilt ;)
Ben benieuwd naar het eindresultaat @Checkpointx
Veel succes verder nog hé!

-RazerForEver

hahaha laat ik eerst dit maar ff afmaken, je hebt me al enorm hiermee geholpen kerel...
Heb trouwes wel een erg efficiente blae farm op medieval gemaakt, hier wat pics, heb er later nog wat water streams aan toegevoegd...
https://www.haunted-mc.com/threads/blazefarm.6281/

De blaze worden door pistons en water enorm snel weggevoerd en naar een kill zone gebracht...

C

Checkpointx

Guest
thanx kerel, maar het is nu vooral ff arbeid wat ik nodig heb om de boel droog te leggen, maar dat komt welgoed :)

C

Checkpointx

Guest
Zo, gisteren en vanmorgen even wat lopen soppen, zit nu ongeveer op 1/3 van het werk... wel een k klusje dit...maar we komen er wel... kan niet wachten tot het helemaal leeg is en ik straks lekker kan bouwen aan de farm, heb inmiddels het ontwerp al helemaal in mn hoofd zitten, ben erg benieuwd...

Weet iemand tot hoe hoog guardians kunnen spawnen? is dat alleen maar tot sea level (block 63) of ook hoger?

2hp54qc.png

razerforever

Niet Verified
10 jan 2015
108
32
169
Hey!
@Checkpointx, ze spawnen tot zee level (Hoogste block in de seatempel)
Als je nog hulp Nodig hebt met het uitdrogen van je 'farm'
Moet je het gwn zeggen, heb als het goed is nog wel sponges.
Nog veel succes verder hé!
BTW die blazefarm heb ik idd wel eens gezien, had er eerst ook 2 van zulke staan met 8 spawners in elk.
(Zijn nu allemaal leeggehaalt)

-RazerForEver

C

Checkpointx

Guest
thanx maar komt wel goed, dagje of 2 en ik ben er, dan kan ik gaan bouwen

Had er uiteindelijk 5 in hangen, dan vallen er een stuk of 15-20 per minuut, had wel alle caves in de wijde omtrek goed verlicht zodat er niks onder de grond kon spawnen

C

Checkpointx

Guest
ok..... ik kwam er net achter dat je sponzen niet hoeft te drogen als ze nat zijn voordat je ze weer opnieuw kan gebruiken -.-

meer wil ik niet zeggen over dit onderwerp....

2eour6g.png

Status
Niet open voor verdere reacties.