Prismarine farm

Status
Niet open voor verdere reacties.

razerforever

Niet Verified
10 jan 2015
108
32
169
ok..... ik kwam er net achter dat je sponzen niet hoeft te drogen als ze nat zijn voordat je ze weer opnieuw kan gebruiken -.-

meer wil ik niet zeggen over dit onderwerp....

2eour6g.png

Dat verdient een koekje!
(Kwam er zelf ook later achter :P )

xSheepishGirlx

Niet Verified
22 mrt 2015
314
95
189
ok..... ik kwam er net achter dat je sponzen niet hoeft te drogen als ze nat zijn voordat je ze weer opnieuw kan gebruiken -.-

meer wil ik niet zeggen over dit onderwerp....

2eour6g.png
Lekker bezig ;)

C

Checkpointx

Guest
Zo, nadat ik wat was afgekoeld van mn rage momentje ben ik nog effe flink er tegenaan gegaan en zit nu op 2/3 droog, de binnenkant van de tempel is ook al helemaal droog.

Ik denk dat ik ook nog een paar lagen in de zeebodem ga omdat ik denk dat mn farm anders niet past, ik denk dat ik zo'n 40-50 lagen nodig ga hebben. ik wil namelijk gebruik maken van de 35 block drop die nodig isom guardians te killen. Voordeel daarvan is ook dat de mobs veel sneller uit de buurt van de spawn plek worden gehaald waardoor de farm beter werkt. Bovendien kan ik zo nog effe wat caves wegwerken die misschien problemen zouden geven....

11sgf34.png

C

Checkpointx

Guest
En hij is eindelijk droog :D

Verder ff wat info waar ik achter ben gekomen... De guardians spawnen in die oranje box, dus ga daar bovenin mijn spawn plek maken, belangrijk wordt om de guardians daar zo snel mogelijk weg te krijgen, dan kunnen er weer nieuwe spawnen, dus denk dat ik iets met packed ice ofzo ga doen.

De Guardians hebben een gebied van 2 bij 1 nodig, dus ff kijken hoe ik het spawn stukje precies ga maken

34t8geg.png

C

Checkpointx

Guest
Het Ocean Monument is nu ook eindelijk weg en ik ben begonnen met het bouwen van de farm.

Heb wel een beetje het gevoel dat hij misschien een beetje aan de grote kant is, maar ach, ik wil graag zorgen dat er voldoende prismarine is op de server, dan moet je wel de capaciteit hebben toch?

Na veel research heb ik besloten om de waterlaag waarin de guardians spawnen 3 blokken hoog te maken, zodat ze er lekker snel uitvallen, daarna worden ze via water stroompjes op packed ice snel naar een 35 blok hoge drop gevoerd. Omdat de hele farm 16 chunks beslaat (JA 16 CHUNKS, je leest het goed :D), heb ik besloten hem op te knippen in 4 delen, ieder met zn eigen drop toren, ik denk er nu aan dat ik beneden alles laat samen komen en dan met een item elevator in het midden weer omhoog breng, maar dat zou nog wel es flink kunnen laggen.

Ik heb ook effe een klein proefje gedaan met een gebied van 10 bij 10 blocks en daar spawnen die guardians als gekken, dus productie gaat goed worden :)

23h15sp.png

• Like
Reactions: MauritsPorta
C

Checkpointx

Guest
Ik heb 4 velden van ongeveer 30 bij 30 blocken, dus leek me wel grappig om 4 verschillende ontwerpen te testen en kijken hoe ze werken.

Degene uit mn vorige post gebruikt packed ice en water om de mobs naar een 4 bij 3 tunnel te duwen waarna ze 35 blocks vallen. Op zich werkt hij, maar hij is niet erg snel en soms zwemmen de guardians tegen de stroom in, waardoor hij niet altijd efficient is. Dit ontwerp haalt ongeveer 10-15 Guardians per minuut

Mn 2e ontwerp heeft geen tunnel en laat de Guardians gewoon gelijk 35 blocken naar beneden vallen, daar wordt alles opgehaald door hopper minecarts, eerst idee is dat dit een erg snelle manier is. maar als hij af is kan ik het pas echt meten.

2rh5rhz.png

2vj8q5l.png

Stevenn

Niet Verified
15 nov 2014
667
184
244
26
Ik zeg het maar even, Guardians spawnen alleen tussen de Y-as 39 tot en met 63 (zee niveau), let op dat je de spawn box goed neerplaatst :P

C

Checkpointx

Guest
Klopt, heb ik rekening mee gehouden :p ze spawnen eigenlijk tot het topje van het OCean monument tot de onderkant waar de pilaren beginnen

C

Checkpointx

Guest
Ok, goed nieuws voor iedereen, ik heb een manier gevonden om makkelijk gratis drops weg te geven in de guardian farm, het enige dat je hoeft te doen is in een voetenbadje staan :D

Hij werkt zo...
1) alle drops worden door hoppers en minecarts verzamelt
2) dit komt dan via een waterstroompje in een 3x3 glass item elevator
3) bovenaan een stroompje met wat hoppers om de spullen op te vangen
4) de hoppers gaan weer naar beneden naar een mass storage systeem

Dus als speler hoef je alleen maar bovenop de glass item elevator te staan en je krijgt spul :D

Ik zal hier tzt ook een warp voor aanvragen zodat iedereen er gebruik van kan maken

Hier wat pics...

2rxwm4l.png

2czd0tl.png

2qnv72h.png

C

Checkpointx

Guest
Ik heb het nieuwe buffer systeem klaar met de volgende veranderingen:

-Je ziet met de redstone lamps welke items binnen komen
-Als de buffer vol is voor een item gaat lamp ook branden en schakelt hij naar de 2e set buffers
-Switches per buffer om items naar de farm te sturen
-Overflow opslag zodat er geen vreemde items in het systeem komen (bv als spelers iets in de farm gooien)

Voordeel hiervan is straks dat de snelheid veel beter te regelen is en dat er altijd evenveel van de 3 verschillende drops (prismarine, crystals en vis) in de farm komen. Hierdoor wordt het makkelijker om de items te krijgen die je wilt.

Ik moet hem nog even aansluiten op de glass item elevator, maar dan is de farm weer open. Ook moet ik de control room nog mooi maken, maar eerst zorgen dat alles weer werkt....

Hieronder mn nieuwe control room :) De redstone lamps geven aan waar items in stromen

dq3n6b.png

rcrdj5.png

C

Checkpointx

Guest
Hij is live!!!!!

Ga op de hell server naar "/warp prismarine" en je kan eindeloos onbeperkt prismarine, crystal en Fish farmen!!!!!

Ik heb nog wel een paar 2 do's in mn achterhoofd, maar die zijn vooral cosmetisch, de drie item buffers hebben zich even flink volgeladen dit weekend, en hij draait nu lekker. Ik heb ook wat pixelart toegevoegd aan de achtergrond, dus alleen al daarom zou je een keertje kunnen buurteb :)

Laat me weten wat je ervan vind of als je nog dingen anders wil zien!

wjc27l.png

C

Checkpointx

Guest
dat verschil in tokens.

Ik had al 2x 10k tokens voor 20 euro uit de shop gekocht en heb nu een medespeler die op een flinke berg tokens zat een giftcard gestuurd voor 20 euro, die heeft mij toen ff wat tokens gegeven...

C

Checkpointx

Guest
Ik merk dat het toch lastig is om de farm goed af te stellen, maar ik kom iedere keer dichterbij.

Ik heb nu de farms waar de spelers zelf in staan vervangen door een nieuw ontwerp, dit keer geen water stroompje, maar een trip wire waardoor er alleen items droppen als er een speler in staat. Ook hebben de 4 farms ieder een eigen klein buffertje waardoor je een snellere en constantere stroom items krijgt, ze kunnen nog veel sneller, maar dat trekt de aanvoer niet. De farm werkt immers alleen als er spelers bij staan, dus als ik te snel items laat droppen dan wordt de farm niet genoeg bijgevult.

Last but not least heb ik de deur open gezet zodat je ook de farm kan verkennen en de pixelart van dichtbij kan bekijken.... enjoy!

Als je hem wil zien: Hellserver, /warp prismarine

ht9oa9.jpg

2eeh4ao.png

wioemw.png

Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: xSheepishGirlx

xSheepishGirlx

Niet Verified
22 mrt 2015
314
95