hallo,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik op haunted speelde.
Voor de mensen die mij niet kennen, ik ben Pelle aka wolfpelle.
Ik heb ongeveer 1,5 à 2 jaar geleden veel gespeeld op haunted. Hierna ben ik eigenlijk helemaal gestopt
met minecraft en heb ik een tijdje veel andere games gespeeld.
Hierin miste ik vaak het progress idee in, het met meerdere mensen spullen verzamelen
en steeds groter en sterker worden. Dit vind ik het leukste aan Factions. Je kan met meerdere
mensen steeds een sterkere faction maken en uiteindelijk aan de top komen.
Daarom besloot ik om het weer eens te proberen. Mijn favoriete faction server was vroeger Haunted
omdat dit één van de enige servers was met een leuke Nederlands community op factions.
Maar tot mijn grote schrik was factions verdwenen van Haunted. Na even zoeken op het forum kwam ik hier terecht.
Ik denk dat het goed is voor de server om factions weer terug te laten keren.
Je spreekt hiermee een hele grote groep minecrafters aan, namelijk de pvpers. Nu heb je alleen kitpvp en miners.
Kitpvp is leuk om even te doen, maar je gaat niet alleen maar kitpvp spelen.
Miners (oftewel prison) zou ik niet meteen zien als een pvp server, pvp is hier een veel kleiner onderdeel van
dan bijvoorbeeld bij factions. Je zou dus veel meer mensen aantrekken door de faction server weer toe te voegen.
De oude faction server was ook niet perfect, er zaten aardig wat problemen in waardoor ik
uiteindelijk ook ben gestopt. Ik zet even mijn problemen op een rijtje zodat jullie er misschien wat mee kunnen doen :)
Als eerste zou ik de mcmmo plugin WEL houden, alleen sommige onderdelen wat gelimiteerder houden.
Zo zou ik het Axes level locken op ~200 aangezien Axes op een hoog level erg 'OP' is. Ook zou ik van Unarmed
de skill 'disarm' weghalen. Hierdoor konden mensen zonder ook maar iets de hele tijd de spawn uitrennen
en proberen jou wapens te stelen door je alleen maar te hitten.
Andere skills zijn in principe niet te sterk als de levels niet te hoog worden. Dan komen we bij het volgende punt,
sommige van de voordelen van de betaalde ranks zou ik weghalen.
Onder andere de levels van mcmmo, omdat de ranks hierdoor veel te snel geleveld zijn naar erg hoge levels.
Ook de locked chests zou ik weghalen. Deze zorgen ervoor dat de al je spullen eigenlijk veilig zijn en met een grote groep
vips zelfs een ungriefeble base kunt maken.
Deze dingen zou ik vervangen door items waardoor het voor je makkelijker gaat.
Armor, swords etc uiteraard maar ook dingen als obsidian om je base te maken is handig.
Ook zou je vips geld kunnen geven om uit te geven in de shop.
Als derde punt zou ik de faction server een eigen, aparte economy geven, met een shop
waar je zo goed als alles kan kopen en verkopen. Hierdoor creëer je buiten het pvpen veel meer dingen om te doen
waardoor de server meer speler behoud. Mensen kunnen farms maken waarvan ze de items kunnen verkopen etc.
Dit zijn wel de belangrijkste dingen die ik graag verbeterd zie worden ALS de faction server weer terug komt.
Ik heb er in ieder geval zin in. Ik hoop jullie ook ;)
Bedankt als je het helemaal gelezen hebt :)
Pelle aka wolfpelle