Mojang namechange update

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Haunties.
Vanaf morgen 4 februari 2015 kun je je minecraft username wijzigen op de website van minecraft.
Wat brengt het veranderen van je username voor gevolgen op de server met zich mee?

Technisch verhaal

Het technische verhaal is redelijk simpel. Elke speler heeft een eigen UUID, dat is een lange reeks cijfers en getallen die geheel uniek zijn voor jouw account. Welke username je hebt maakt hierbij niet uit, de UUID zal altijd hetzelfde blijven.
De server zal dus volledig met UUID moeten gaan werken, en niet meer met usernames, aangezien je anders al je account gegevens op de server kwijt zou raken als je je username zou wijzigen. Gelukkig werken wij al voor 90% op UUID's. Echter nog niet alles werkt hierop. Bijvoorbeeld het opslaan van de skyblock islands.

Risico
Denk dus heel goed na voor je je username verandert. Je rank, tokens, homes en sommige statistieken zullen gewoon automatisch worden veranderd naar je nieuwe username. Niet alle functies zijn al op UUID's afgesteld, en nee wij gaan geen dingen handmatig overzetten. Het is dus je eigen verantwoordelijkheid als je spullen/gegevens kwijt raakt door het veranderen van je username.

Verder excuses voor de lange tijd zonder nieuwsberichten, vanaf nu gaan deze weer actief bijgehouden worden. Over een uurtje een nieuw nieuwsbericht over de stand van zaken op de server, en de laatste wijzigingen.

~ remymine & de crew

Harmen

Niet Verified
12 jul 2014
401
41
199
Remy? weet je al meer over specifieke dingen die nog niet naar uuid zijn? Je benoemde al skyblock eilanden. Zijn er nog meer dingen die nog niet over zijn? Zullen vast spelers zijn die daar eigenlijk niet op spelen en dan in overweging kunnen nemen waar nog meer dingen zijn (die nog niet over zijn) en of dat wel of niet een risico is. Voor mij zou dat dan zijn op prison en of ik daar alles behoud. verder speel ik niet zo

Volgensmij kan je ook je rank verliezen op Painball

Mvg Harmenvosken

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.727
1.826
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Ondertussen is het al weer eens 23 februari... En nog steeds zijn er dingen bij het name changen die niet volkomen goed gaan.
Hoe staat het nu op deze situaties?

Dus de plots op creative, en de coins op Prison/Miners? Weet niet of er nog meer zijn

@remymine
Als het geupdate is staat het in de OP he ;)

jabbecool11

Niet Verified
2 aug 2014
4
0
38
25
Lees het topic eens voor je reageert ei. Er staat je houdt je rank.
Moeilijk he lezen.
Ik heb mijn minecraft naam veranderd en als ik in de hub ben, heb ik premium en als ik naar skyblock of prison ga ben ik dat niet. Hoe kan dit en kan dit gefixt worden, want ik wil natuurlijk wel die dingen allemaal kunnen. Ps: ik heb premium eind zomervakantie gekocht, misschien is er een bugg tussendoor geweest

rijnier

Niet Verified
12 okt 2014
136
40
144
Heemstede
R

Rutgertjuh

Guest
Hoe staat het hier inmiddels mee voor? Behalve dat je je coins kwijtraakt op prison/miners, zijn er nog meer dingen die fout gaan? En is het trouwens zo dat als je betaalde rank bugt, je die wel terug krijgt?

Mvg,
Rutger

Status
Niet open voor verdere reacties.