Mojang namechange update

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Haunties.
Vanaf morgen 4 februari 2015 kun je je minecraft username wijzigen op de website van minecraft.
Wat brengt het veranderen van je username voor gevolgen op de server met zich mee?

Technisch verhaal

Het technische verhaal is redelijk simpel. Elke speler heeft een eigen UUID, dat is een lange reeks cijfers en getallen die geheel uniek zijn voor jouw account. Welke username je hebt maakt hierbij niet uit, de UUID zal altijd hetzelfde blijven.
De server zal dus volledig met UUID moeten gaan werken, en niet meer met usernames, aangezien je anders al je account gegevens op de server kwijt zou raken als je je username zou wijzigen. Gelukkig werken wij al voor 90% op UUID's. Echter nog niet alles werkt hierop. Bijvoorbeeld het opslaan van de skyblock islands.

Risico
Denk dus heel goed na voor je je username verandert. Je rank, tokens, homes en sommige statistieken zullen gewoon automatisch worden veranderd naar je nieuwe username. Niet alle functies zijn al op UUID's afgesteld, en nee wij gaan geen dingen handmatig overzetten. Het is dus je eigen verantwoordelijkheid als je spullen/gegevens kwijt raakt door het veranderen van je username.

Verder excuses voor de lange tijd zonder nieuwsberichten, vanaf nu gaan deze weer actief bijgehouden worden. Over een uurtje een nieuw nieuwsbericht over de stand van zaken op de server, en de laatste wijzigingen.

~ remymine & de crew

jan28

Niet Verified
28 sep 2014
876
103
224
23
Belgie
makelijker gezegt dan gedaan denk ik ze zouden dat toch al hebben gedaan als dat zo gemakelijk was

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
37
In de buurt van Eindhoven
Remy zet gewoon alles op UUID want er wordt gezegt dat the haunted er niks aan kan doen maar dat klopt niet zet alles op UUID en er is geen probleem

doet ie ook wel, maar hij kan niet heksen he.... het is nogal omslachtig en lastig om al die honderden plugins goed om te zetten enzo ;)

mja, kan hij er wat aan doen dat mojang dit plotseling invoert :') ik vind het knap dat remy uberhaupt zo snel al zo veel dingen aangepast heeft hieraan ;) veel andere servers zeggen gewoon NIET namechangen, of je bent ALLES kwijt ;)

Mili20

Niet Verified
16 sep 2014
8
1
52
26
Ik kan 1000de voorbeelden geven die dit 2maanden geleden al wisten dus ga niet zeggen dat remy dit niet wist

jan28

Niet Verified
28 sep 2014
876
103
224
23
Belgie
miss hadden de mods geen tijd voor namchanges en er zijn nuttigere dingen dan uw naam veranderen op een server zeker als je voor een bijdrage van 20 euro dat ook kan op de meeste servers

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.727
1.826
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Mili20 van de site gegooid. Loopt hier alleen maar haat te zaaien, hebben we nu niet echt nodig :P

bjorn den boer

Niet Verified
11 jan 2015
5
0
32
Wouw had dit topic toevallig niet gelezen en heb drm mijn username verandert en ben mijn skyblock is kwijt en mijn coins op miners , maar gelukkig kan ChupaGaming mij nog inviten o skyblock,

Yosnoopy

Niet Verified
23 nov 2014
7
2
82
Ga eens niet mijn post disagreeën als je zelf niet kunt lezen.
"Je rank, tokens, homes en sommige statistieken zullen gewoon automatisch worden veranderd naar je nieuwe username." Is dat nou zou moeilijk te begrijpen?

Welke statistieken precies?

Stevenn

Niet Verified
15 nov 2014
667
184
244
26
Ik kan 1000de voorbeelden geven die dit 2maanden geleden al wisten dus ga niet zeggen dat remy dit niet wist
2 maanden geleden zaten ze druk aan het werk met alle gamemodes die wij nu allemaal erbij krijgen.

bjorn den boer

Niet Verified
11 jan 2015
5
0
32
Ik heb een manier om mijn geld terug te verdienen gevonden! misschien een handige tip. ik had een shop en nu sell ik alles en wordt het geld dus naar mijn nieuw username gezet! alleen nog jammer van skyblock maarja

lorenzokwant

Niet Verified
10 okt 2013
47
11
134
24
als je na die 30 dagen weer na je oude naam gaat changen krijg je dan weer alles trug die eigelijk op die naam stond?

Doc_Brano

Niet Verified
15 dec 2013
1.437
155
219
hutje op de hei :)
Remy? weet je al meer over specifieke dingen die nog niet naar uuid zijn? Je benoemde al skyblock eilanden. Zijn er nog meer dingen die nog niet over zijn? Zullen vast spelers zijn die daar eigenlijk niet op spelen en dan in overweging kunnen nemen waar nog meer dingen zijn (die nog niet over zijn) en of dat wel of niet een risico is. Voor mij zou dat dan zijn op prison en of ik daar alles behoud. verder speel ik niet zo

R

Rutgertjuh

Guest
Remy? weet je al meer over specifieke dingen die nog niet naar uuid zijn? Je benoemde al skyblock eilanden. Zijn er nog meer dingen die nog niet over zijn? Zullen vast spelers zijn die daar eigenlijk niet op spelen en dan in overweging kunnen nemen waar nog meer dingen zijn (die nog niet over zijn) en of dat wel of niet een risico is. Voor mij zou dat dan zijn op prison en of ik daar alles behoud. verder speel ik niet zo

Op prison/miners raak je al je coins kwijt, je (mega)plot behoudt je wel. In creative behoudt je je plot en kan je er nog op bouwen, maar je kan niemand adden dacht ik. Verder weet ik niet wat er nog gebeurd, want de rest speel ik niet zo heel veel. :P

Mvg,
Rutger

Stevenn

Niet Verified
15 nov 2014
667
184
244
26
Ondertussen is het al weer eens 23 februari... En nog steeds zijn er dingen bij het name changen die niet volkomen goed gaan.
Hoe staat het nu op deze situaties?

Dus de plots op creative, en de coins op Prison/Miners? Weet niet of er nog meer zijn

@remymine

Status
Niet open voor verdere reacties.