Mojang namechange update

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Haunties.
Vanaf morgen 4 februari 2015 kun je je minecraft username wijzigen op de website van minecraft.
Wat brengt het veranderen van je username voor gevolgen op de server met zich mee?

Technisch verhaal

Het technische verhaal is redelijk simpel. Elke speler heeft een eigen UUID, dat is een lange reeks cijfers en getallen die geheel uniek zijn voor jouw account. Welke username je hebt maakt hierbij niet uit, de UUID zal altijd hetzelfde blijven.
De server zal dus volledig met UUID moeten gaan werken, en niet meer met usernames, aangezien je anders al je account gegevens op de server kwijt zou raken als je je username zou wijzigen. Gelukkig werken wij al voor 90% op UUID's. Echter nog niet alles werkt hierop. Bijvoorbeeld het opslaan van de skyblock islands.

Risico
Denk dus heel goed na voor je je username verandert. Je rank, tokens, homes en sommige statistieken zullen gewoon automatisch worden veranderd naar je nieuwe username. Niet alle functies zijn al op UUID's afgesteld, en nee wij gaan geen dingen handmatig overzetten. Het is dus je eigen verantwoordelijkheid als je spullen/gegevens kwijt raakt door het veranderen van je username.

Verder excuses voor de lange tijd zonder nieuwsberichten, vanaf nu gaan deze weer actief bijgehouden worden. Over een uurtje een nieuw nieuwsbericht over de stand van zaken op de server, en de laatste wijzigingen.

~ remymine & de crew

artho

Niet Verified
31 okt 2014
986
189
244
Ik verander mijn name nooit, het is een toffe bijnaam :P

rijnier

Niet Verified
12 okt 2014
136
40
144
Heemstede
Ik wel dat zou dan zijn: ARTHO ETEN!!!! 5min later ARTOOO STOP MET MINCRAFT SPELEN EN KOM ETEN!!!
dat gaat toch maar het zou dan wel een niet vaak gebruikte naam zijn
Duidelijk :p

Stevenn

Niet Verified
15 nov 2014
667
184
244
26
Veel mensen kennen me ondertussen al onder mijn ingame naam... Dus blijf ik er ook gewoon bij :D

Tenzij ik hem naar Steven kan veranderen, waarvan de kans 0,0000069% is.

Neon5

Verbannen
Neonstreet5
Neonstreet5 ✔
God
9 sep 2014
298
39
184
Ik ga het eerst testen met mijn ALT.

DJesse050

Verified
Jaydeal
Jaydeal ✔
Verified
18 jan 2015
12
2
102
Maar als iemand bijv bij je grieft in je kingdom in survival en je doet untrust en je bant hem uit je kingdom dan kan hij gwn andere naam doen, andere skin en weer grieven

Stevenn

Niet Verified
15 nov 2014
667
184
244
26
iedereen heeft een eigen code, die code word gebant, niet de naam.

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.727
1.826
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Ik zie dat al veel mensen hun naam hebben veranderd, en niet klagen over dingen die ze kwijt zijn, dus alles zal wel goed werken :) Het is dus kinda safe, maar skyblock is wel nog niet ready :P

1_BART_3

Niet Verified
27 sep 2014
26
13
104
24
in thoughts
tot waneer kan je je name veranderen??

Status
Niet open voor verdere reacties.