Mojang namechange update

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Haunties.
Vanaf morgen 4 februari 2015 kun je je minecraft username wijzigen op de website van minecraft.
Wat brengt het veranderen van je username voor gevolgen op de server met zich mee?

Technisch verhaal

Het technische verhaal is redelijk simpel. Elke speler heeft een eigen UUID, dat is een lange reeks cijfers en getallen die geheel uniek zijn voor jouw account. Welke username je hebt maakt hierbij niet uit, de UUID zal altijd hetzelfde blijven.
De server zal dus volledig met UUID moeten gaan werken, en niet meer met usernames, aangezien je anders al je account gegevens op de server kwijt zou raken als je je username zou wijzigen. Gelukkig werken wij al voor 90% op UUID's. Echter nog niet alles werkt hierop. Bijvoorbeeld het opslaan van de skyblock islands.

Risico
Denk dus heel goed na voor je je username verandert. Je rank, tokens, homes en sommige statistieken zullen gewoon automatisch worden veranderd naar je nieuwe username. Niet alle functies zijn al op UUID's afgesteld, en nee wij gaan geen dingen handmatig overzetten. Het is dus je eigen verantwoordelijkheid als je spullen/gegevens kwijt raakt door het veranderen van je username.

Verder excuses voor de lange tijd zonder nieuwsberichten, vanaf nu gaan deze weer actief bijgehouden worden. Over een uurtje een nieuw nieuwsbericht over de stand van zaken op de server, en de laatste wijzigingen.

~ remymine & de crew

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
37
In de buurt van Eindhoven
Maar als iemand bijv bij je grieft in je kingdom in survival en je doet untrust en je bant hem uit je kingdom dan kan hij gwn andere naam doen, andere skin en weer grieven
sowieso kan je maar 1 keer per 30 dagen je naam veranderen.... ;)

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
37
Ik zie dat al veel mensen hun naam hebben veranderd, en niet klagen over dingen die ze kwijt zijn, dus alles zal wel goed werken :) Het is dus kinda safe, maar skyblock is wel nog niet ready :p
die milan postte iets dat zn tokens niet werken en hij niks kon kopen ofzo? geen idee verder wat ie nou exact bedoelde maar klonk best serieus :P

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.727
1.826
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
die milan postte iets dat zn tokens niet werken en hij niks kon kopen ofzo? geen idee verder wat ie nou exact bedoelde maar klonk best serieus :p
Dat is onzin, het werkt prima :) Tokens en rank werken al maanden op UUID.

Cas

Niet Verified
29 jul 2014
446
97
244
11
Groningen, Haren
Beste Haunties.
Vanaf morgen 4 februari 2015 kun je je minecraft username wijzigen op de website van minecraft.
Wat brengt het veranderen van je username voor gevolgen op de server met zich mee?

Technisch verhaal

Het technische verhaal is redelijk simpel. Elke speler heeft een eigen UUID, dat is een lange reeks cijfers en getallen die geheel uniek zijn voor jouw account. Welke username je hebt maakt hierbij niet uit, de UUID zal altijd hetzelfde blijven.
De server zal dus volledig met UUID moeten gaan werken, en niet meer met usernames, aangezien je anders al je account gegevens op de server kwijt zou raken als je je username zou wijzigen. Gelukkig werken wij al voor 90% op UUID's. Echter nog niet alles werkt hierop. Bijvoorbeeld het opslaan van de skyblock islands.

Risico
Denk dus heel goed na voor je je username verandert. Je rank, tokens, homes en sommige statistieken zullen gewoon automatisch worden veranderd naar je nieuwe username. Niet alle functies zijn al op UUID's afgesteld, en nee wij gaan geen dingen handmatig overzetten. Het is dus je eigen verantwoordelijkheid als je spullen/gegevens kwijt raakt door het veranderen van je username.

Verder excuses voor de lange tijd zonder nieuwsberichten, vanaf nu gaan deze weer actief bijgehouden worden. Over een uurtje een nieuw nieuwsbericht over de stand van zaken op de server, en de laatste wijzigingen.

~ remymine & de crew
Oké Rémy dus als je naam veranderd dan gebeurd er niks ofzo......

Stevenn

Niet Verified
15 nov 2014
667
184
244
26
Werken plots en coins op Prison/Miners al op UUID? ( is maar een vraag)

DJesse050

Verified
Jaydeal
Jaydeal ✔
Verified
18 jan 2015
12
2
102
Ga eens niet mijn post disagreeën als je zelf niet kunt lezen.
"Je rank, tokens, homes en sommige statistieken zullen gewoon automatisch worden veranderd naar je nieuwe username." Is dat nou zou moeilijk te begrijpen?
we mogen zelf weten of we disagreeën of niet

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe
Ik wil graag m'n naam veranderen. Maar 2 dingen die mij momentel tegenhouden :
1. Ik wacht eerst tot het minstens 90% safe is
2. Ik kan geen naam verzinnen :o

Tuurlijk mag je dat zelf weten, het staat alleen ontzettend dom als het 100% waar is wat er staat ;)
Ik hoorde dat SB enzo niet op UUID staan, maar gaje effectief alles op UUID zetten ? Of bv gwn een deel? zou handiger zijn als alles op UUID staat. Kan zijn dat je het al vermeldt hebt maar ik heb geen zin om al die comments te lezen :p

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
37
Ik wil graag m'n naam veranderen. Maar 2 dingen die mij momentel tegenhouden :
1. Ik wacht eerst tot het minstens 90% safe is
2. Ik kan geen naam verzinnen :eek:

Ik hoorde dat SB enzo niet op UUID staan, maar gaje effectief alles op UUID zetten ? Of bv gwn een deel? zou handiger zijn als alles op UUID staat. Kan zijn dat je het al vermeldt hebt maar ik heb geen zin om al die comments te lezen :p

ik heb 100% precies hetzelfde euvel :)

• Like
Reactions: RyanGo

Master_genius_1

Niet Verified
14 dec 2014
835
164
234
25
Amsterdam
www.technicpack.net
Waarschuwing het kan zijn dat je na je name change niet meer op factions, survival, mixed, vanilla, paintball, creative en skyblock kan!
Dit heb ik ook dus ik waarschuw jullie er alvast voor :3
Er is maar een kleine kans dat dit gebeurd..

Mili20

Niet Verified
16 sep 2014
8
1
52
26
Remy zet gewoon alles op UUID want er wordt gezegt dat the haunted er niks aan kan doen maar dat klopt niet zet alles op UUID en er is geen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.