Ik ga me d'r ook maar lekker mee bemoeien :P
In onderstaande voorbeelden gebruik ik 'verzonnen' getallen.
Stel: je kan in minecraft 10 keer per seconde slaan. Dan kan je wel 20 keer per seconde klikken, maar je slaat toch 10 keer. Het maakt hierbij niet uit of je een gaming muis of een normale muis gebruikt. Het blijft altijd 10 keer dat je kan slaan in één seconde. Daarintegen: een gaming muis is vaak gebouwd zodat je makkelijk, heel veel kan klikken.
Daarnaast heb je inderdaad ook nog dubble/tripple click. Dit maakt ook niet uit, aangezien je toch maar totaal 10 keer kan slaan in een seconde.
Een gaming muis kan ook nog macro's hebben. Hier weet ik weinig van af, maar ik weet wel dat ze verboden zijn (op Haunted) :P
Als je dan echt goed wilt zijn in PvP, dan zal het er toch aan liggen wat je 'tactieken' zijn en hoe goed je kan richten. Dit kan de muis niet voor jou doen (hacks daarintegen wel), maar dat moet je toch echt zelf doen.
Je hebt wel muizen die het spel eventueel 'gemakkelijker' kunnen maken. Bijvoorbeeld: de Razer Naga heeft 12 knopjes aan de zijkant. Deze zou je makkelijk kunnen gebruiken om te hotkeyen.
Hieruit kan je dus opmaken dat je met een gaming muis alleen maar sneller kan klikken en dus niet per se beter bent. Ik weet persoonlijk niet of je ook beter kan richten doordat de muis beter in je hand ligt of niet. Wellicht heb je hier een klein voordeel mee.
Ik ben persoonlijk van mening dat je niet heel veel 'extra's' hebt met een gaming muis en heb er daarom zelf ook geen (ik ga er daarintegen wel een kopen :P). En ik wil geen eigendunk hebben of zo, maar ik ben, vind ik, wel een van de 'betere' PvP'ers hier op Haunted met mijn HP muisje :P
Mvg,
Rutger