Ik ga me d'r ook maar lekker mee bemoeien :p
In onderstaande voorbeelden gebruik ik 'verzonnen' getallen.
Stel: je kan in minecraft 10 keer per seconde slaan. Dan kan je wel 20 keer per seconde klikken, maar je slaat toch 10 keer. Het maakt hierbij niet uit of je een gaming muis of een normale muis gebruikt. Het blijft altijd 10 keer dat je kan slaan in één seconde. Daarintegen: een gaming muis is vaak gebouwd zodat je makkelijk, heel veel kan klikken.
Daarnaast heb je inderdaad ook nog dubble/tripple click. Dit maakt ook niet uit, aangezien je toch maar totaal 10 keer kan slaan in een seconde.
Rutger
Je snapt het principe niet.
Minecraft heeft inderdaad een bepaalde vertraging tussen clicks. Dit is moeilijk uit te leggen maar ik probeer het zo goed mogelijk te doen.
Neem als voorbeeld dat de een 10 clicks p/s heeft. De ander 20.
Bij de gewone muis zal er dus meer tijd tussen de clicks zitten.
Bedenk nu eens dat elke keer dat je klikt, een soort timer ingaat in minecraft dat je niet kan klikken, laten we dit als halve seconde nemen.
Dus elke keer dat de halve seconde voorbij is kan je weer klikken.
Op het moment dat die 0,5 seconde voorbij zijn klikt de gamingmuis 2 keer zo snel als de gewone muis. Dus elke keer is degene met de gaming muis als eerste aan het slaan na de 0,5 seconden. De gamingmuis klikt na 0,1 seconde, de andere na 0,2 (gewoon voorbeelden). En dat door een heel gevecht is echt wel een heel groot verschil als je elke keer de eerste bent die slaat.
Daarbij zijn macro's verboden. Maar hier wordt simpelweg niets aan gedaan. Ik zie mensen letterlijk zeggen dat ze dat gebruiken en worden niet geband. Ze halen over de 25 clicks p/s omdat ze de macro hebben ingesteld op hun rechter/linker muisknop.
Ik hoop hierbij even wat dingen duidelijk gemaakt te hebben.