Waarom zijn gamingmuisen toegestaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thijsjuh

Niet Verified
15 nov 2014
105
84
164
24
Ik ga me d'r ook maar lekker mee bemoeien :p

In onderstaande voorbeelden gebruik ik 'verzonnen' getallen.

Stel: je kan in minecraft 10 keer per seconde slaan. Dan kan je wel 20 keer per seconde klikken, maar je slaat toch 10 keer. Het maakt hierbij niet uit of je een gaming muis of een normale muis gebruikt. Het blijft altijd 10 keer dat je kan slaan in één seconde. Daarintegen: een gaming muis is vaak gebouwd zodat je makkelijk, heel veel kan klikken.

Daarnaast heb je inderdaad ook nog dubble/tripple click. Dit maakt ook niet uit, aangezien je toch maar totaal 10 keer kan slaan in een seconde.
Rutger

Je snapt het principe niet.
Minecraft heeft inderdaad een bepaalde vertraging tussen clicks. Dit is moeilijk uit te leggen maar ik probeer het zo goed mogelijk te doen.
Neem als voorbeeld dat de een 10 clicks p/s heeft. De ander 20.
Bij de gewone muis zal er dus meer tijd tussen de clicks zitten.
Bedenk nu eens dat elke keer dat je klikt, een soort timer ingaat in minecraft dat je niet kan klikken, laten we dit als halve seconde nemen.
Dus elke keer dat de halve seconde voorbij is kan je weer klikken.
Op het moment dat die 0,5 seconde voorbij zijn klikt de gamingmuis 2 keer zo snel als de gewone muis. Dus elke keer is degene met de gaming muis als eerste aan het slaan na de 0,5 seconden. De gamingmuis klikt na 0,1 seconde, de andere na 0,2 (gewoon voorbeelden). En dat door een heel gevecht is echt wel een heel groot verschil als je elke keer de eerste bent die slaat.
Daarbij zijn macro's verboden. Maar hier wordt simpelweg niets aan gedaan. Ik zie mensen letterlijk zeggen dat ze dat gebruiken en worden niet geband. Ze halen over de 25 clicks p/s omdat ze de macro hebben ingesteld op hun rechter/linker muisknop.

Ik hoop hierbij even wat dingen duidelijk gemaakt te hebben.

Retep

Niet Verified
24 dec 2014
37
39
124
23
Macro's zijn verboden, dit zijn knopjes die meerdere dingen tegelijk kunnen doen doormiddel van één keer erop te klikken dacht ik. Hotkeyen is dat je de cijfertjes gebruikt om je soupjes te eten.

Mvg,
Rutger
Aha! dus al die tijd vetellen mensen me verkeerde dingen! xD "HOTKEYS ZIJN VERBODEN!" :P

GewoonBeast

Niet Verified
16 apr 2014
154
32
139
23
Arnhem
Beste Thijs,

Dus u wil mededelen dat we geen gamemuizen mogen gebruiken? we mogen toch zelf weten of we een game muis gebruiken.
Als je er toch tegen bent dan koop je toch ook een gamemuis. Ik heb er een als De staff het zou verbieden dan heb ik voor niks 80 euro uitgegeven aan een muis.
ik vind het allemaal een beetje overdreven.

Mvg Beast

Thijsjuh

Niet Verified
15 nov 2014
105
84
164
24
Beste Thijs,

Dus u wil mededelen dat we geen gamemuizen mogen gebruiken? we mogen toch zelf weten of we een game muis gebruiken.
Als je er toch tegen bent dan koop je toch ook een gamemuis. Ik heb er een als De staff het zou verbieden dan heb ik voor niks 80 euro uitgegeven aan een muis.
ik vind het allemaal een beetje overdreven.

Mvg Beast

Ik vind het gewoon raar dat A wel is toegestaan, en B niet terwijl het exact hetzelfde is behalve dat het ene software is en het andere hardware. Dan vraag ik me dus af waarom ik geen autoclicker zou mogen hebben.
En zoals ik al zei, niet iedereen heeft het er voor over om 80 euro uit te geven. Daarbij is het Pay 2 Win als je het zo beschouwt, en dat is dan een verbeter punt want geen enkele server zou Pay 2 Win moeten hebben. Want wat jij zegt is dat je zelf mag weten of je een muis koopt of niet (waardoor je beter wordt), maar als je niet betaald heb je pech.

Leanaci

Niet Verified
18 sep 2013
421
76
184
Zweden
Game muizen zijn gewoon toegestaan, het valt onder hardware, als iemand betere hardware heeft dan een ander (dmv een snellere CPU, meer RAM etc.) dan speelt ie ook over het algemeen ietwat beter.

Wij moeten ergens een grens trekken.
Wij krijgen meldingen of er te snel geslagen word, alleen niet of het via software gaat of hardware.
dus ja.

Bij deze sluit ik het topic want jullie lopen nu in rondjes.

Gamemuizen zijn toegestaan, het valt onder hardware,
Macros or iets dergelijks niet, dus toetsen programmeren om een bepaalde actie snel te doen of het via een Logitech keyboard gaat met G-keys of iets dergelijks of via de extra muis knoppen word niet getolereerd.

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.727
1.826
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Ik wil dit topic graag weer open gooien.

Hoe zou het zijn als we een software limiet op het aantal clicks per second zetten op de servers?
Standaard maximaal 15 clicks per second. Ga je toch sneller? Worden ze niet waargenomen door de server. Is het hele voordeel van gamemuizen er gelijk af.

275wolf

God
zwofly
zwofly ✔
God
30 sep 2014
125
20
174
Ik wil dit topic graag weer open gooien.

Hoe zou het zijn als we een software limiet op het aantal clicks per second zetten op de servers?
Standaard maximaal 15 clicks per second. Ga je toch sneller? Worden ze niet waargenomen door de server. Is het hele voordeel van gamemuizen er gelijk af.

Dan zouden er waarschijnlijk veel mensen gaan klagen met "Ja maar dan heb ik die muis van €80 voor niks gekocht!"

Thijsjuh

Niet Verified
15 nov 2014
105
84
164
24
Dan zouden er waarschijnlijk veel mensen gaan klagen met "Ja maar dan heb ik die muis van €80 voor niks gekocht!"

Niet voor niets, met 15 clicks heb je ook genoeg, alleen is het wel eerlijk.
Naar mijn mening is de oplossing van @remymine prima.

Retep

Niet Verified
24 dec 2014
37
39
124
23
Als je voor 80 euro alleen maar voor pvp op haunted een gamingmuis koopt, ben je wel een beetje gek ;P

275wolf

God
zwofly
zwofly ✔
God
30 sep 2014
125
20
174
Als je voor 80 euro alleen maar voor pvp op haunted een gamingmuis koopt, ben je wel een beetje gek ;P
Klopt, maar er zijn, net zoals neon al zegt, wel mensen die dat doen.

275wolf

God
zwofly
zwofly ✔
God
30 sep 2014
125
20
174
Niet voor niets, met 15 clicks heb je ook genoeg, alleen is het wel eerlijk.
Naar mijn mening is de oplossing van @remymine prima.
Zonder doubleclick haal je 15 clicks per second ook wel hoor.

Thijsjuh

Niet Verified
15 nov 2014
105
84
164
24
En daarbij, elke keer als ik gekillt wordt zonder een goed gevecht waarbij ik dus gerekt wordt. Vraag ik aan diegene of hij een gamingmuis heeft. 9/10 zeggen ze ja. En als ik iemand rek, en ik vraag het, is het 9/10 nee. Dus het heeft niet bepaald met skill te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.